انشای کودکانه برای تعطیلات عید نوروز چه برنامه ای دارید برای پایه چهارم و پنجم

انشا برای تعطیلات عید نوروز چه برنامه ای دارید
انشا برای تعطیلات عید نوروز چه برنامه ای دارید

تعطیلات عید نوروز در راه است و دانش آموزان برای لذت بردن از این تعطیلات جانانه لحظه شماری می کنند. در این روزهای هیجان انگیز، یکی از بهترین موضوعات انشا برای دبستانی ها، برنامه ریزی برای تعطیلات عید است و ما در ادامه دو انشای کودکانه درباره این موضوع برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش آن ها باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه برای تعطیلات عید نوروز چه برنامه ای دارید

به زودی زمستان تمام می شود و سال نو با بهار و همه شکوفه ها و سرسبزی اش از راه می رسد. من فصل بهار را بسیار دوست دارم زیرا علاوه بر آب و هوای ملایم و زیبایی بی حد و اندازه اش، یک عید نوروز بسیار لذت بخش دارد که ما به مدت سیزده روز تعطیل می شویم و می توانیم کلی خوش بگذرانیم.

من برای تعطیلات عید نوروز امسال برنامه های زیادی دارم. اولین و مهم ترین برنامه ام این است که تمام سعی ام را بکنم تا عیدی هایم را جمع کنم زیرا پدرم قول داده مقداری پول روی عیدی هایم گذاشته و یک دوچرخه قشنگ برایم می خرد.

دومین برنامه من این است که در طول تعطیلات هر روز مدت زمانی را به مرور کردن درس هایم اختصاص دهم زیرا روزهای بعد از تعطیلات مثل برق و باد می گذرد و خیلی زود به امتحانات پایان ترم می رسیم. بنابراین تعطیلات عید فرصت مناسبی برای مرور کردن دروس است.

برنامه بعدی من این است که هر شب به همراه پدر و مادرم برای نماز جماعت به مسجد بروم. از آن جایی که امسال در عید نوروز روزه هستیم خیلی خوب است که در نماز جماعت شرکت کنیم. علاوه بر این به دلیل همزمان شدن ماه رمضان با عید، به مسافرت هم نمی رویم و برای همین وقت کافی برای شرکت در این مراسم داریم.

در پایان امیدوارم عید نوروز به همه دوستانم خوش بگذرد و از این تعطیلات نهایت استفاده را ببرند.

انشای ساده برای تعطیلات عید نوروز چه برنامه ای دارید

ما هر سال در تعطیلات عید نوروز به مسافرت می رفتیم و به همین دلیل برنامه های من به طور کامل مربوط به سفر و بازدید از مکان های دیدنی بود اما امسال عید نوروز کاملا متفاوتی داریم زیرا عید به طور کامل در ماه رمضان است و من و خانواده ام به خاطر روزه داری نمی توانیم به سفر برویم.

من از همین حالا برای عید نوروز امسال برنامه ریزی کرده ام. به عنوان مثال چون روزه هستیم و شب ها به عید دیدنی می رویم روزها را به طور کامل بیکار هستم و می توانم همه سریال های شاد تلویزیون را ببینم.

یکی از برنامه های من برای تعطیلات امسال این است که تا می توانم به مادرم کمک کنم زیرا او به دلیل روزه دار بودن زود خسته می شود و به خصوص این که ممکن است در طول روز مهمان داشته باشیم و من می خواهم تا آن جایی که می توانم به او کمک کنم تا عید و رمضان امسال برایش خوب و آسان بگذرد.

از دیگر برنامه های من این است که درس هایم را مرور کرده و بعضی درس ها را جلوتر بخوانم. من جلوتر خواندن درس ها را خیلی دوست دارم و برای همین تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای این کار به من می دهد.

برنامه دیگر من این است که هر روز با دوستانم به مسجد محل برویم و در کارهای مسجد، از جمله افطاری دادن به مردم کمک کنیم. کار گروهی بسیار خوب است به خصوص اگر کارهای فرهنگی و مذهبی را به صورت گروهی انجام دهیم خیلی پسندیده است.