انشا درباره ربات پیشخدمت برای نگارش پایه نهم (طنز و واقع گرا)

انشا در مورد ربات پیشخدمت نگارش نهم
انشا در مورد ربات پیشخدمت نگارش نهم

موضوع ربات پیشخدمت از موضوعات جذاب و جالب نگارش پایه نهم است که نوشتن درباره آن به تقویت توانایی نگارش و پرواز دادن تخیلات دانش آموزان کمک زیادی می کند و قوه تخیل آن ها را بهبود می بخشد.

به همین بهانه در ادامه دو انشای جالب و طنز درباره ربات پیشخدمت برای نگارش پایه نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره ربات پیشخدمت برای پایه نهم

نمی دانم اگر انسان های قرون گذشته می دانستند در آینده تکنولوژی و فناوری اطلاعات تا این حد پیشرفت می کند که استفاده از ربات ها در زندگی روزمره انسان ها به صورت گسترده ای رایج شده و انسان ها عملا در طول روز هیچ کار فیزیکی انجام نمی دهند چه حالی پیدا می کردند.

ربات های مورد استفاده در عصر ما انواع مختلفی دارند، برخی تنها روی یک وظیفه متمرکز می شوند و برخی همه کاره یا چند کاره می باشند که به خصوص در میان خانواده ها برای انجام امور منزل بسیار پر طرفدار هستند.

یکی از جذاب ترین انواع ربات ها، ربات پیشخدمت است که تعامل نزدیکی با انسان ها داشته و به لطف هوش مصنوعی پیشرفته و قابلیت یادگیری بالایی که دارد به انسان ها در انجام امور روزمره خود کمک می کند.

ربات پیشخدمت با توجه به نیازهای افراد یک خانواده می تواند وظایف متعددی انجام دهد. این ربات توانایی درک زبان طبیعی را دارد و به این ترتیب می تواند به سوالات افراد پاسخ داده و درخواست های آن ها را اجرا کند.

علاوه بر این با استفاده از فناوری حسگرهایی که در آن تعبیه شده قادر است از محیط اطراف خود آگاهی پیدا کرده و کارهایی همچون خرید، تهیه غذا و حتی نظافت منزل را انجام دهد. این نوع ربات با پیشرفت های جدیدی که در حوزه یادگیری ماشین صورت گرفته می تواند به تدریج از تجربیات خود یاد بگیرد و در ارائه خدمات به افراد بهینه تر عمل کند.

همچنین امکان اتصال به دستگاه های هوشمند در منزل، داخل ماشین ها و محیط های دیگر را دارد که باعث می شود زندگی برای انسان ها لذت بخش تر و راحت تر شود.

در واقع ربات پیشخدمت نمادی از تاثیر پیشرفت تکنولوژی در بهبود کیفیت زندگی انسان ها می باشد و زندگی انسان ها را به طرز شگفت انگیزی ساده تر کرده است.

انشای طنز درباره ربات پیشخدمت برای کلاس نهم

من یک ربات پیشخدمت هستم که از زمانی که خودم را شناخته ام کاری جز انجام خرده فرمایش های آدم های اطرافم نداشته ام.

در این مدت کوتاه آن قدر کار کرده ام که گویا چندین برابر عمر واقعی زندگی کرده ام و از شما چه پنهان طی این سال ها زیر سنگینی بار وظایفم بارها کمرم خم شده و شاید چندین بار هم دار فانی را وداع گفته باشم اما احتمالا چون داغ بودم متوجه نشدم!

هر صبح که چشمانم را باز می کنم گوش هایم تیز شنیدن است و پاهایم آماده حرکت که به سرعت وارد عمل شوند چون می دانم کارهای زیادی بی صبرانه منتظر این ربات بی نوا هستند. خریدهایی که آن قدر زیادند که آرزو می کنم کاش چهار پا و چهار دست با یک سبد بزرگ متصل به پشتم متولد می شدم تا راحت تر آن ها را حمل می کردم.

جمع و جور کردن خانه ای که صبح ها شتر با بارش در آن گم می شود، پختن غذایی که باید به مذاق همه آدم های خانه خوش بیاید، برای پدر خانه کم نمک، برای مادر خانه کم چرب، برای کودک خانه مقوی و برای سایرین هم خوشمزه و پر نمک و پر چرب و مقوی باشد از جمله وظایف روزانه ام است که باید نوشتن تکالیف بچه های خانه، حسابرسی به حساب های منزل، آب دادن به گل ها، شستن ظرف ها و لباس ها را نیز به این وظایف اضافه کنید.

علاوه بر آن درست کردن لوازم خراب منزل و کلی کارهای دیگر که با وجود حافظه قوی که دارم، زبانم از گفتن آن ها قاصر و انگشتانم برای نوشتن آن ها کم توان هستند را نباید فراموش کرد.

شاید باورتان نشود اسم این ربات پیشخدمت یعنی من، در شناسنامه جزو اعضای همین خانواده به حساب می آید و همین تناقض باعث شده گاهی با خودم فکر کنم که آیا یک انسان در قالب رباتی پیشخدمت هستم یا رباتی پیشخدمت در قالب یک انسان؟!