انشا درباره روز پدر برای پایه ششم و هفتم (زیبا و خواندنی)

انشای کوتاه درباره روز پدر
انشای کوتاه درباره روز پدر

به بهانه فرا رسیدن روز پدر، در ادامه دو انشای زیبا در مورد روز پدر برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره روز پدر برای کلاس ششم

روز پدر نزدیک است و همه بچه ها و حتی بزرگسالان در تکاپوی تهیه هدیه ای مناسب برای پدر عزیزشان هستند. پدر مهربانی که یک عمر برای آن ها زحمت کشیده است، پدری که در گذر ایام دستانش پینه بسته، چشمانش کم سو شده، کمرش درد می کند اما مهربانی و دلسوزی و قدرتش دست نخورده باقی مانده است.

پدر همچون کوه استوار است و همچون خورشید همیشه تابان، پدر همچون جنگل همیشه سبز است و همچون دریا همیشه آرام. پدر اسوه صبوری و دم نزدن است. کسی که هر روز از صبح تا شب کار و دوندگی می کند تا فرزندانش در آسایش و آرامش کامل به سر ببرند و هرگز غم نداشتن چیزی آن ها را آزار ندهد.

چه زیبا است که سالروز میلاد امام اول شیعیان، حضرت علی علیه السلام به نام پدر ثبت شده است و چه برازنده است این میلاد با شکوه را همزمان با گرامیداشت مقام پدر جشن می گیریم چرا که حضرت امیرالمومنین نه تنها پدری مهربان برای فرزندانش بلکه پدر همه شیعیان بوده اند.

روز پدر برای همه ما روز تجدید عهد است که تا جان در بدن داریم قدر زحمات بی کران پدر را دانسته و از هیچ کار و تلاشی برای جبران گوشه ای از این مرارت ها چشم پوشی نکنیم.

هر چند این وظیفه به یک یا چند روز خاص در سال ختم نمی شود بلکه وظیفه همیشگی ما در مقابل پدران عزیز این است که احترام آن ها را نگه داشته و به خصوص در دوران سالمندی تمام نیازهای آن ها را برطرف کنیم.

روز پدر مبارک باد!

انشای زیبا درباره روز پدر برای کلاس هفتم

روز پدر یکی از خاص ترین روزهای سال است که به نام حضرت امیرالمومنین مزین شده و فرصتی عالی برای همه ما است تا به پدر خود نشان دهیم چه جایگاه والایی در قلب ما داشته و چقدر عاشق او هستیم.

من هر سال در حوالی روز پدر در جنب و جوش تهیه کادوی خوب برای پدرم هستم و از مدت ها قبل به این می اندیشم که چه هدیه ای می تواند به بهترین شکل ممکن بیان کننده احساس واقعی من نسبت به پدر مهربانم باشد.

با همه این ها، در چنین روزهای این فکر همیشه آزارم می دهد که کسانی که از نعمت پدر محروم هستند در این ایام چه می کنند؟ چطور غم و غصه ای را که در چنین روزهایی چند برابر شده و بر سینه شان سنگینی می کند تحمل می کنند؟ چطور طاقت می آورند برای تبریک روز پدر فقط بر سر مزارش رفته و به گذاشتن شاخه یا دسته گل روی سنگ مزارش بسنده کنند؟

وای به حال و روز فرزندانی که پدر خود را از دست داده اند، چه آنانی که هنوز مدت زیادی از این واقعه تلخ نگذشته است و غم شان تازه تازه است و چه آنانی که شاید سال ها غم فقدان پدر را تحمل کرده اند اما هنوز در چنین روز خجسته ای دل شان به درد می آید و غم بی پدری بیش از پیش آزارشان می دهد.

تنها کاری که به عنوان یک دوست یا هم کلاسی یا آشنا برای این عزیزان از دست من بر می آید این است که شادی و هیجان خود را تا آن جا که بتوانم در مقابل آن ها بروز ندهم و روی زخم شان نمک نپاشم و دعا کنم خداوند روح پدران زیر خاک آرمیده را شاد و به عزیزان آن ها صبری بزرگ عطا کند.