انشای ساده درباره عید قربان برای پایه چهارم و پنجم (به زبان کودکانه)

انشا درباره عید قربان
انشا درباره عید قربان

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، عید ایمان و عمل، فداکاری و قربانی، در ادامه دو انشای کودکانه درباره عید قربان برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره عید قربان برای کلاس چهارم

عید قربان یکی از بزرگ ترین عیدهای مسلمانان است و ما هر سال این روز را جشن می گیریم زیرا در این روز یک اتفاق بسیار بزرگ افتاده است و آن پیروزی حضرت ابراهیم در یک امتحان سخت الهی می باشد.

حضرت ابراهیم سال ها منتظر فرزند دار شدن بود و سرانجام به لطف خداوند صاحب یک پسر شد که نامش را اسماعیل گذاشت اما به امر خدا مجبور شد این پسر و مادرش را در بیابان رها کند. زمانی که اسماعیل به سن نوجوانی رسید دوباره یک دستور دیگر از جانب خداوند نازل شد که بسیار سخت تر از دستور اول بود.

خداوند از حضرت ابراهیم خواست پسر نوجوانش را با دست خودش در راه خدا قربانی کند. اگرچه این کار برای ابراهیم بسیار دشوار بود اما در نهایت تسلیم امر پروردگار شد و بعد از در میان گذاشتن آن با پسرش و موافقت او تصمیم گرفت مراسم قربانی اسماعیل را انجام دهد.

زمانی که حضرت ابراهیم فرزندش را به قربان گاه برد و برای انجام قربانی آماده شد ناگهان از جانب خداوند وحی رسید که ابراهیم از امتحان الهی سربلند بیرون آمده و دیگر نیازی به قربانی کردن پسرش نیست. خداوند یک گوسفند برای حضرت ابراهیم می فرستد و به او می فرماید که به جای اسماعیل آن گوسفند را قربانی کند.

هر سال در عید قربان کسانی که قبلا به زیارت خانه خدا رفته اند یک گوسفند قربانی می کنند تا دنباله روی حضرت ابراهیم باشند و ایمان کامل آن پیامبر را به خود یادآوری کنند.

انشای کوتاه درباره عید قربان برای کلاس پنجم

عید قربان در میان مسلمانان جایگاه ویژه ای دارد زیرا یادآور ایمان واقعی، تسلیم شدن در برابر خدا و اخلاص در عمل می باشد.

حضرت ابراهیم یکی از بزرگ ترین پیامبران خداوند و جد بزرگوار پیامبر اسلام می باشد که در دوران زندگی خود توانست از امتحان های الهی سربلند بیرون بیاید. یکی از این امتحانات، قربانی کردن پسرش اسماعیل در پیشگاه خداوند بود که با وجود دشوار بودن آن، ابراهیم آن را با جان و دل پذیرفت.

اگرچه خداوند در لحظه قربانی کردن، از ابراهیم خواست دست از این کار بکشد و به جای فرزندش یک گوسفند را قربانی کند اما همین که این پیامبر بزرگ عزم این کار را کرده بود نشانه ایمان و توحید بالای ایشان می باشد.

در کتاب قرآن به زندگی حضرت ابراهیم بارها اشاره شده است و خداوند از آن جضرت به عنوان یکی از بزرگ ترین انسان ها یاد کرده و لقب خلیل الله را به او داده است. حتی از پیامبر ما نیز خواسته شده پیروی راه حضرت ابراهیم باشد و این گویای مقام بالای ابراهیم نزد خداوند می باشد.

ما در روز عید قربان جشن و شادی برگزار می کنیم و به دیدار حاجی ها می رویم و دائما به خودمان یادآوری می کنیم که باید حضرت ابراهیم را الگوی خود در زندگی قرار داده و سعی کنیم در شرایط سخت همانند ایشان به دستورات خداوند گوش داده و از آوردن بهانه خودداری کنیم.