انشای کوتاه درباره قهرمان زندگی من برای کودکان (کلاس چهارم و پنجم)

انشا درباره قهرمان زندگی من
انشا درباره قهرمان زندگی من

در دوره ای که فیلم و سریال های رنگارنگ در قهرمان سازی برای کودکان و نوجوانان بسیار حرفه ای عمل می کنند چه خوب است با انتخاب موضوع انشای مناسب، ذهن دانش آموزان را با قهرمانان واقعی که می توانند در زندگی داشته باشند آشنا کنیم.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره قهرمان زندگی من برای پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره قهرمان زندگی من برای کلاس چهارم

قهرمان زندگی هر یک از ما کسی است که او را الگوی خود قرار داده ایم، رفتار و شخصیت او را تحسین می کنیم و سعی می کنیم یک روز خودمان نیز شبیه او شویم.

قهرمان زندگی من مادرم است زیرا قوی ترین و مهربان ترین کسی است که در زندگی ام دیده ام. او بعد از فوت پدرم زمانی که من و برادرم بسیار کوچک تر بودیم به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران سعی کرد زندگی خوب و راحتی برای ما فراهم کند.

او در زمان حیات پدرم با وجود تحصیلات بالا شاغل نبود و تمام اوقات خودش را صرف بزرگ کردن من و برادرم می کرد اما بعد از فوت پدرم مجبور شد برای تامین هزینه های زندگی سر کار برود اما شاغل بودن هرگز باعث نشد در نگهداری و مراقبت از ما کمتر از گذشته زمان بگذارد.

او برای ما هم مادر و هم پدر بوده است و همواره تمام تلاشش را برای حفظ سلامتی، رفاه و آسودگی ما کرده است تا هرگز جای خالی پدر را در زندگی خود احساس نکنیم.

مادرم قهرمان زندگی من است زیرا در عین دلسوزی و فداکاری و مهربانی یک شخصیت بسیار قوی و محکم دارد. او در برابر مشکلات زندگی مقاومت می کند و هرگز در برابر هیچ مانعی زود تسلیم نمی شود. من به مادرم افتخار می کنم و خوشحالم که او را الگو و قهرمان زندگی خودم بنامم.

انشای کوتاه درباره قهرمان زندگی من برای کلاس پنجم

هر یک از ما ممکن است در زندگی خود قهرمانی داشته باشیم، کسی که با دیدنش سراسر ذوق و اشتیاق می شویم، از حرکات و رفتار و حتی کلامش الگوبرداری می کنیم و آرزو داریم وقتی بزرگ شدیم شخصیتی شبیه او داشته باشیم.

قهرمان زندگی ما آدم ها شخصیتی را نشان می دهد که ما تحسین می کنیم، شخصیتی که با تمام وجود به حضورش افتخار می کنیم و باعث غرور و سربلندی ما می باشد.

من در مورد این که قهرمان زندگی ام چه کسی است بسیار فکر کرده ام و به این نتیجه رسیده ام که در هر زمینه از زندگی ام یک قهرمان دارم. پدر و مادرم اولین و بزرگ ترین قهرمانان زندگی من هستند که در سلامتی و بیماری، راحتی و مشکلات، غم ها و شادی ها کنارم بوده و تکیه گاه من شده اند.

در کنار آن ها قهرمانان دیگری نیز دارم که یکی از عزیزترین آن ها شهیدی به نام حسین فهمیده است که همگی او را می شناسیم. او دانش آموزی بود که با وجود سن بسیار کم در جبهه های جنگ علیه باطل حضور پیدا کرد و با شهادتش توانست حماسه بزرگی بیافریند.

علاوه بر این از آن جا که می خواهم در آینده پزشک شوم، قهرمان دیگرم پزشکی است که بیمار فقیر و غنی برایش تفاوتی ندارد، با همه مهربان و دلسوزانه رفتار می کند و درمان بیمار بیش از کسب درآمد برایش اهمیت دارد.

من از قهرمانان زندگی ام الگوبرداری می کنم و سعی می کنم زندگی و رفتار آن ها را با دقت بررسی کرده و در شرایط مشابه تا آن جا که بتوانم شبیه آن ها رفتار کنم تا شخصیتی شبیه به آن ها داشته باشم.