انشاهای کودکانه درباره ورزش کردن و فواید آن برای کلاس چهارم و پنجم

انشا درباره ورزش کردن
انشا درباره ورزش کردن

ورزش کردن برای سلامتی بدن بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل لازم است دانش آموزان با فواید آن آشنا شده و سعی کنند ورزش را به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم در برنامه روتین روزانه خود بگنجانند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره ورزش کردن و فواید آن برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره ورزش کردن برای کلاس چهارم

همه ما در مقابل بدن خود مسئول هستیم و باید از آن مراقبت کنیم تا سالم بماند زیرا عقل سالم در بدن سالم است. یکی از کارهای مهمی که باید برای حفظ سلامتی بدن خود انجام دهیم ورزش کردن می باشد.

ورزش کردن فواید زیادی برای جسم و روح ما دارد و هر چه از خوبی های آن بگوییم کم گفته ایم. به عنوان مثال ورزش باعث می شود عضله های بدن ما تقویت شود و بدن قوی داشته باشیم.

ما با ورزش کردن می توانیم وزن خود را کنترل کنیم و اجازه ندهیم چربی های اضافه ظاهر بدن ما را بد شکل کنند. من افراد زیادی را دیده ام که به دلیل اهمیت ندادن به ورزش، اندام بسیار چاقی دارند که این چاقی نه تنها آزار دهنده است بلکه باعث ابتلا به بسیاری از بیماری های دیگر می شود.

یکی دیگر از فواید ورزش این است که انرژی بدن ما را افزایش می دهد. من همیشه بعد از ورزش کردن روحیه و انرژی بسیار خوبی دارم و بهتر می توانم روی درس هایم تمرکز کنم. علاوه بر این مادرم می گوید افرادی که ورزش می کنند کمتر به بیماری های قلبی مبتلا می شوند و شب ها هم راحت تر به خواب می روند.

ورزش کردن برای آدم های افسرده نیز بسیار عالی است و روحیه و حال و هوای آن ها را تا حد زیادی خوب می کند و باعث می شود راحت تر بتوانند بیماری روحی خود را درمان کنند.

من یک خانواده ورزش دوست دارم. پدرم هر صبح نیم ساعت تا یک ساعت پیاده روی می کند و روزهای تعطیل به کوهنوردی می رود. مادرم نیز در هفته چند ساعت به باشگاه ورزشی می رود. به همین دلیل من نیز به ورزش کردن علاقه زیادی دارم و سعی می کنم با انجام حرکات ورزشی به خصوص در ابتدای روز بدنم را سالم نگه دارم.

انشای عادی درباره ورزش کردن برای کلاس پنجم

خداوند مهربان به هر یک از ما یک بدن سالم و کامل عطا کرده تا بتوانیم در این دنیای بزرگ از نعمت های او استفاده کرده و بنده خوبی برای او باشیم اما بسیاری از ما به سلامت این جسم توجه نمی کنیم و با پرخوری، ورزش نکردن و بی توجهی به نیازهایش، بدن خود را به سمت بیماری های مختلف سوق می دهیم.

ورزش کردن نه تنها یک سرگرمی و علاقه مندی بلکه یک وظیفه است که هر یک از ما در مقابل بدن خود بر عهده داریم زیرا ورزش باعث می شود بدن ما سالم مانده و به اضافه وزن و بیماری هایی همچون بیماری قلبی مبتلا نشود.

علاوه بر این به گفته پدرم ورزش روی روحیه ما تاثیر بسیار عالی دارد، استرس را کم می کند، اضطراب را از بین می برد و حس اعتماد به نفس و شادی درونی به ما می دهد که به خصوص در صبح ها باعث می شود روز خود را با روحیه بسیار خوب شروع کنیم.

همه افراد موفق اوقاتی از روز خود را به ورزش اختصاص می دهند زیرا خوب می دانند تا زمانی که بدن سالم و متمرکز نداشته باشند نمی توانند به موفقیت های بیشتر دست پیدا کنند.

ورزش کردن به خصوص اگر به همراه دوستان یا اعضای خانواده باشد لذت بخش تر است. من و خانواده ام گاهی آخر هفته ها به کوهنوردی می رویم، همچنین هر ماه یک یا دو بار به استخر می روم و سعی می کنم در فعالیت های ورزشی مدرسه نیز شرکت کنم.

من تصمیم گرفته ام از همین حالا به بدنم توجه نشان داده و ورزش را به یکی از عادات زندگی ام تبدیل کنم تا در سنین بالاتر بدن سالم داشته باشم و به بیماری های مختلف مبتلا نشوم.