انشای کودکانه درباره احترام به بزرگترها برای کلاس چهارم و پنجم

انشا درباره احترام به بزرگترها
انشا درباره احترام به بزرگترها

همه ما باید به بزرگترهای خود احترام بگذاریم زیرا احترام گذاشتن نشانه ادب ما است و بزرگترهای ما افراد با تجربه تری نسبت به ما هستند که می توانند در زمینه های مختلف ما را راهنمایی کنند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره احترام به بزرگترها برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره احترام به بزرگترها برای پایه چهارم

من و همه دوستانم یک وظیفه بسیار مهم داریم و آن این است که باید به بزرگترهای خود مثل پدر و مادر، معلمان، پدربزرگ و مادربزرگ و همچنین خواهر و برادر بزرگ تر خود و عموها و خاله های خود احترام بگذاریم و سعی کنیم با آن ها مودبانه رفتار کنیم.

بزرگترهای خانواده و فامیل افرادی هستند که ما را دوست دارند، به قول خودشان چند پیراهن بیشتر از ما پاره کرده اند و چیزهایی می دانند که شاید ما با سن کمی که داریم آن ها را ندانیم به همین دلیل باید با احترام با آن ها رفتار کنیم.

علاوه بر این احترام به بزرگترهایی مثل پدربزرگ و مادربزرگ بسیار مهم است زیرا آن ها برای والدین ما زحمت های زیادی کشیده اند و در دوران گذشته که زندگی بسیار دشوار بوده است پدر و مادر ما را بزرگ کرده اند. آن ها عاشق نوه های خود هستند و اگر از آن ها بی ادبی یا بی احترامی ببینند واقعا دل شکسته می شوند.

خداوند هم در دین اسلام و کتاب قرآن از ما خواسته است با همه بزرگترها به خصوص پدر و مادر و کسانی که صلاح ما را می خواهند با احترام رفتار کنیم و اگر ما این کار را نکنیم خداوند از ما ناراضی خواهد شد. به همین دلیل من همیشه سعی می کنم در مقابل بزرگترهای خود ادب را رعایت کرده و با مهربانی با آن ها رفتار کنم تا خداوند از من راضی و خشنود باشد.

انشای کوتاه درباره احترام به بزرگترها برای پایه پنجم

احترام به بزرگترها کار بسیار پسندیده ای است و باعث می شود بین ما و آن ها رابطه خوبی برقرار شود. ما با احترام گذاشتن به بزرگترهای خود در واقع شخصیت و ادب خود را نشان می دهیم.

یکی از نشانه های احترام گذاشتن به بزرگترهای خود این است که هرگز با صدای بلند یا لحن تند با آن ها صحبت نکنیم زیرا باعث ناراحتی آن ها می شویم. به خصوص با پدربزرگ و مادربزرگ ها نباید تند و عصبانی حرف بزنیم.

یکی دیگر از نشانه های احترام این است که هر زمان از ما درخواست کمک دارند یا می خواهند کاری که در حد توان ما است برای آن ها انجام دهیم این کار را بکنیم یا اگر به هر دلیل قادر به انجامش نیستیم با زبان خوش از آن ها معذرت خواهی کنیم.

احترام گذاشتن به بزرگترها یعنی هر زمان آن ها را دیدیم به آن ها سلام داده و حال آن ها را جویا شویم. همچنین هیچ وقت نباید بین کلام آن ها بپریم یا با لحن تمسخر آمیز با آن ها صحبت کنیم.

ما باید رفتار مودبانه و خوبی با بزرگترهای خود به خصوص پدر و مادر داشته باشیم زیرا در قرآن که کتاب آسمانی ما مسلمانان است به خوش رفتاری با والدین بسیار توصیه شده است و نباید حتی یک کلمه تند نیز به آن ها بگوییم.

خداوند کسانی را که با بزرگترهای خود خوب و با احترام رفتار می کند دوست دارد و این یکی از مهم ترین دلایلی است که حتما باید به بزرگترهای خود احترام بگذاریم.