انشاهای خونین درباره روز دانش آموز و 13 آبان (پایه ششم و هفتم)

انشای روز دانش آموز برای نوجوانان
انشای روز دانش آموز برای نوجوانان

روز دانش آموز از روزهای خونین قبل از انقلاب است که گویای نقش مهم نوجوانان این سرزمین در پیروزی انقلاب اسلامی در تاریخ می باشد. به همین مناسبت در ادامه دو انشای ادبی درباره روز دانش آموز برای نوجوانان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که می توانند برای نوشتن انشاهای زیباتر از آن ها الهام بگیرند.

با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای روز دانش آموز برای پایه ششم

در بحبوبه روزهای انقلاب بود و مردم ایران که از استبداد به ستوه آمده بودند قرار بود سال 57 را به یکی از ماندگارترین سال های تاریخ ایران تبدیل کنند. در چنین جوش و خروش و حال و هوایی بود که یکی از غم انگیزترین حوادث انقلاب رقم خورد.

13 آبان که به نام روز دانش آموز ثبت شده را روزی خونین توصیف کرده اند نه به خاطر این که خون زیادی در این روز بر زمین ریخته شده بلکه به این دلیل که خون دانش آموزانی خیابان های تهران را رنگین کرد که در آن زمان می بایست در مدرسه و روی نیمکت های کلاس درس نشسته باشند اما …

اما غیرت ایرانی که در رگ های زن و مرد، پیر و جوان و هر ایرانی جریان دارد در رگ های نوجوانان دانش آموز نیز ریشه دوانده بود و آن ها را بر آن داشته بود که در روز 13 آبان به دانشگاه تهران رفته و در کنار دانشجویان تجمعی تشکیل دهند که رعب و وحشت در دل سربازان شاهنشاهی بیندازد.

در این روز تنی چند از دانش آموزان به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند و از آن زمان 13 آبان یک روز معمولی پاییزی نبود بلکه به یک روز خونین در تاریخ انقلاب تبدیل شد و آن را روز دانش آموز نامیدند.

به امید آن که حرمت خون شهدایی که درخت انقلاب را زنده نگه داشته اند حفظ شود و این انقلاب بتواند به اهداف والایی که مردم در ذهن داشتند جامه عمل بپوشاند.

انشای روز دانش آموز برای پایه هفتم

از آن زمان که با فلسفه نام گذاری روز دانش آموز آشنا شدم، در حوالی این روزها دلم آشوب می شود و برای نوجوانانی پر می کشد که با وجود سن و سال کم خود، دل بزرگی داشتند و در نهایت شجاعت و غیرت و صلابت به جای نشستن پشت میزهای درس به خیابان ها ریختند تا پیام اعتراض خود را به جهانیان برسانند.

نوجوانانی که به همه ما ثابت کردند انقلاب و ایران تنها به قشر خاصی تعلق ندارد و حفاظت از مال و ناموس مردم تنها رشادت مردان را نمی طلبد بلکه همه اقشار یک ملت، از مرد و زن و کودک و جوان و پیر باید یک دل و یک صدا شوند تا صدای آن ها گوش نامردان و متجاوزان را کر کند.

روز 13 آبان روز حماسه آفرینی نوجوانان دانش آموز است و من به خودم می بالم به عنوان یک نوجوان در ایرانی زندگی می کنم که با خون این چنین بزرگ مردانی رنگین شده است و سرخی رنگ پرچمم به من یادآوری می کند تا آخرین نفس و تا زمانی که جان که در بدن دارم اجازه ندهم خون آنان پایمال شود.

کاش همه ما بخواهیم راه این شهیدان را ادامه دهیم، کاش همه ما بخواهیم ایران و انقلاب ما به آرمان هایی که همواره به دنبال آن بوده دست یابد، کاهش همه ما بخواهیم که ایران را به سرزمینی آبادتر و آبادتر تبدیل کنیم. به امید سربلندی ایران و ایرانی در سراسر دنیا انشایم را به پایان می رسانم.

همچنین بخوانید : انشاهای تاثیرگذار درباره روز دانش آموز و 13 آبان (چهارم و پنجم ابتدایی)