انشا درباره امام زمان برای کلاس چهارم و پنجم دبستان (به زبان کودکانه)

انشای ساده درباره امام زمان
انشای ساده درباره امام زمان

در آستانه نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی (ع) هستیم. همه جا غرق شادی و سرور است و شیعیان آن حضرت در تکاپوی تدارک جشن های امام زمانی می باشند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه درباره امام زمان برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه در مورد امام زمان برای پایه چهارم

من و خانواده ام هر سال در روز نیمه شعبان که جشن تولد امام زمان است به مسجد نورانی جمکران می رویم و تمام شب تا سپیده صبح در مسجد می مانیم و همراه با صدها نفر زائری که از نقاط مختلف ایران به آن جا آمده اند مشغول دعا می شویم.

امام زمان منجی موعود و دوازدهمین امام ما شیعیان است که طبق گفته بزرگان دین ما زمانی که ظلم و ستم به اوج خود رسیده و ستمگران در دنیا جولان می دهند ظهور خواهد کرد و با آمدنش عدالت در سراسر دنیا برقرار خواهد شد.

امام زمان شیر مردی از تبار حضرت محمد (ص) است که به ظلم و ستم در دنیا پایان خواهد داد و کاری خواهد کرد که دیگر هیچ ستمگر و مظلومی در دنیا وجود نداشته باشد.

در حال حاضر بیش از هزار سال از غایب شدن آخرین امام شیعیان می گذرد و ایشان هم مثل ما برای لحظه ظهور لحظه شماری می کنند اما متاسفانه جامعه انسان ها هنوز آماده پذیرش ایشان نشده است و امر ظهور از جانب خداوند به حضرت داده نشده است.

مادرم می گوید این که بگوییم منتظر مهدی موعود هستیم کافی نیست بلکه باید با رفتار و نیت های خود نشان دهیم که منتظران واقعی امام زمان هستیم و برای فرج آن حضرت دعا کنیم تا ظهور ایشان نزدیک تر شود.

انشای ساده درباره امام زمان برای پایه پنجم

امام زمان فرزند امام حسن عسگری و آخرین امام شیعیان است که بیش از هزار سال است در سایه غیبت به سر می برد و زمانش که برسد از جانب خداوند ظهور می کند تا نوید عدالت و سعادت را به انسان های تمام دنیا بدهد.

ما شیعیان احترام و ارادت زیادی نسبت به امام دوازدهم خود قائل هستیم و همواره در عبادات و دعاهای خود برای فرج ایشان دعا می کنیم اما فقط دعا کردن کافی نیست بلکه منتظر واقعی همچون یک شیعه واقعی از اعمال و رفتارش شناخته می شود و رفتار ما است که ظهور ایشان را دور یا نزدیک می کند.

همه ما در دوران غیبت امام زمان وظایفی بر عهده داریم و با انجام هر چه بهتر وظایف خود در این دوران می توانیم کاری کنیم زمان غیبت کوتاه تر شود. به عنوان مثال ما باید به دستورات قرآن و بزرگان دین عمل کرده، دست مظلومان را بگیریم، از حق خود دفاع کنیم و تا آن جا که امکان دارد سعی کنیم گره ای از کار نیازمندان باز کنیم.

پدرم می گوید با ظهور امام زمان دنیا به گلستان تبدیل می شود، دیگر هیچ انسانی با شکم گرسنه به خواب نمی رود، هیچ مظلومی مورد ظلم قرار نمی گیرد، هیچ حقی پایمال نمی شود، جنگ های جهانی جای خود را به صلح می دهند و فریاد مظلومان در تمام عالم شنیده می شود. زندگی کردن در چنین دنیایی چقدر لذت بخش است.

من در نمازهایم همیشه دعا می کنم تا خداوند به امام زمان ما اجازه ظهور دهد و ما بتوانیم در دوره زندگی خود حضور ایشان را درک کنیم. به امید ظهور هر چه زودتر ایشان.