دو انشای روان و زیبا درباره دوست (پایه چهارم و پنجم ابتدایی)

انشای کودکانه درباره دوست
انشای کودکانه درباره دوست

دنیای دوستی های کودکانه دنیایی سراسر نشاط، بازی و خنده است، دنیایی که در آن از ریاکاری و فریب خبری نیست و همه یک رنگ و یک رو با هم رفتار می کنند. معمولا آموزگاران از دانش آموزان ابتدایی می خواهند این دنیای زیبا را در قالب انشاهای ساده توصیف کنند.

ما نیز در ادامه دو انشای ساده و روان درباره دوست برای کلاس چهارم و پنجم آماده کرده ایم که می تواند الهام بخش این عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا در مورد دوست برای کلاس چهارم

دوست یکی از بهترین هدیه های خداوند است که باعث می شود ما هیچ وقت در زندگی مان احساس تنهایی نکنیم و چیزهای زیادی هم از یکدیگر یاد بگیریم. من دوستان خوب زیادی دارم که بعضی از آن ها از من بزرگ تر و بعضی دیگر هم سن یا کوچک تر از من هستند و همه آن ها را خیلی دوست دارم.

دوست خوب همیشه کنار ما می ماند و در زمان هایی که به کمک احتیاج داریم به ما کمک می کند. او با ما بازی می کند و خیلی دلسوز و مهربان است. ما هر چه بزرگ تر می شویم دوستان بیشتری هم ممکن است داشته باشیم اما به نظرم همه دوست ها نمی توانند دوست خوب و صمیمی باشند اما بعضی از دوست ها حتی تا آخر عمر کنار ما می مانند.

خدا اولین دوست من است بعد از آن هم پدر و مادرم و خواهر و برادرم هستند که همیشه با مهربانی رفتار کرده و به من کمک کرده اند. من در میان هم کلاسی هایم هم دوستان خوبی دارم که از صمیم قلب می خواهم تا آخر عمر با آن ها دوست بمانم.

انشا درباره دوست برای کلاس پنجم

همه ما در زندگی مان به یک یا چند دوست خوب نیاز داریم تا بتوانیم با او به راحتی از همه چیز حرف بزنیم، با هم بازی کنیم و موقع امتحانات با هم درس بخوانیم.

من چند دوست خوب و صمیمی دارم که بسیار قدر آن ها را می دانم و سعی می کنم همیشه نسبت به آن ها مهربان و دلسوز باشم چون هر وقت به مشکلی برخورد کرده ام که نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم کمک کرده اند تا راه حل خوبی پیدا کنم.

یکی از بهترین دوستان من کتاب های خوبی است که می خوانم. من چیزهای زیادی از این کتاب ها یاد گرفته ام و همیشه مراقب هستم که کثیف و پاره نشوند. پدر و مادر و هم کلاسی هایم هم دوستان بسیار خوب من هستند.

به نظرم یک دوست خوب باید چند ویژگی مهم داشته باشد. باید قابل اعتماد باشد، مهربان باشد، فقط در شادی ها کنارمان نماند بلکه در سختی ها هم به ما کمک کند، ما را دوست داشته باشد و تلاش کند که همیشه کنار ما بماند. همچنین وقتی می بیند ما اشتباهی انجام می دهیم جلوی ما را بگیرد و نگذارد تنها بمانیم.

مادرم همیشه می گوید داشتن دوست خوب یک نعمت بسیار بزرگ است اما نمی توان اسم هر کسی را که با او حرف می زنیم و می خندیم دوست بگذاریم چون خیلی از آدم ها زود از زندگی ما خارج می شوند اما دوستان خوب همیشه کنار ما می مانند.

به همین دلیل ما باید تلاش کنیم رابطه دوستی مان را حفظ کنیم و به راحتی دوست خوب را از دست ندهیم.