انشا درباره ضرب المثل آدم ترسو هزار بار می میرد برای نوجوانان

انشا درباره آدم ترسو هزار بار می میرد
انشا درباره آدم ترسو هزار بار می میرد

همه ما آدم ها به اقتضای انسان بودن گاهی دچار ترس می شویم و همین ترس می تواند ما را از جلو رفتن باز دارد در حالی که طبق توصیه بزرگان، ما برای موفقیت باید به دل ترس های خود شیرجه زده و دقیقا کاری را انجام دهیم که بیشترین ترس را از انجام آن داریم.

در ادامه انشای کوتاه درباره ضرب المثل آدم ترسو هزار بار می میرد برای نوجوانان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای آموزنده درباره ضرب المثل آدم ترسو هزار بار می میرد

مقدمه: ترس یکی از بدترین حس هایی است که همه ما در دوره ای از زندگی خود آن را تجربه کرده ایم اما گاهی ترس پایش را از حد خود فراتر گذاشته و تمام وجود فرد را تسخیر می کند، طوری که فرد قدرت قدم از قدم برداشتن نخواهد داشت و آن زمان است که ضرب المثل معروف “آدم ترسو هزار بار می میرد” در مورد او صدق می کند.

بدنه: ضرب المثل مشهور آدم ترسو هزار بار می میرد یکی از جالب ترین مثل هایی است که تا به حال شنیده ام چون به موضوع ترس و قدرت آن در وجود آدمی می پردازد و ما را به شدت از بها دادن به ترس های خود برحذر می دارد.

ترس یک واکنش طبیعی بدن است که به خصوص زمانی که شرایط خاصی به وجود می آید تا اندازه ای وجود دارد اما اگر به آن بال و پر دهیم و اجازه دهیم وجودمان را تسخیر کند به شدت دچار خسران خواهیم شد.

ترس بیش از حد می تواند ما را از انجام کارهای بزرگی که در سر داریم باز دارد، مثل ترس از امتحان، ترس از شکست، ترس از دست دادن عزیزان، ترس از بیماری و غیره. آدم ها در واکنش به ترس های خود به دو دسته تقسیم می شوند:

گروه اول کسانی هستند که با وجود ترس های خود دست به عمل زده و سعی می کنند ترس را واکنشی طبیعی در نظر بگیرند که می توانند بر آن غلبه کنند. آن ها به خوبی می دانند اگر پشت ترس های خود بمانند هرگز نمی توانند قدم از قدم بردارند، به همین دلیل با وجود ترس اقدام می کنند و معمولا بعد از انجام کار می بینند که آن قدر که فکر می کردند ترسناک نبود.

گروه دوم کسانی هستند که به ترس های خود اجازه جولان داده و بر آن ها غلبه نمی کنند. آن ها با وجود ترس دست به عمل نمی زنند و به قول ضرب المثل معروف، این افراد همیشه در ترس ها باقی مانده و به جای یک بار مردن هزاران بار می میرند زیرا هرگز به نقطه ای نخواهند رسید که بگویند “اوه! این کار اصلا آنقدری که فکر می کردم ترسناک نبود!”.

ترس بیش از حد دشمن موفقیت است و آدم های ترسو کسانی هستند که همواره از استرس و اضطراب رنج می برند در حالی که اگر یک بار، فقط یک بار سعی کنند کاری را که از آن به شدت می ترسند انجام دهند خواهند دید که ترس شان بی جهت بوده است.

من خودم بارها بر ترسی که داشته ام غلبه کرده ام و خدا می داند انجام کاری که از آن به شدت می ترسیم در نهایت چه احساس خوبی به ما می دهد. به همین دلیل است که همه روانشناسان و بزرگان دین، ما را به غلبه بر ترس ها و اقدام کردن با وجود ترس و نگرانی تشویق کرده اند.

نتیجه: ترس در حالت عادی یک واکنش طبیعی است و همه آدم ها حتی شجاع ترین آن ها، گاهی ممکن است به شدت بترسند و وسوسه شوند که از انجام کاری که از آن واهمه دارند اجتناب کنند اما بها دادن به ترس ها اصلا طبیعی نیست و هرگز نتیجه خوبی نخواهد داشت.