انشا درباره روز جهانی کارگر برای پایه چهارم تا هشتم (جالب و خواندنی)

انشا درباره روز جهانی کارگر
انشا درباره روز جهانی کارگر

به مناسبت فرا رسیدن روز 11 اردیبهشت ماه برابر با اول ماه می که به نام روز جهانی کارگر ثبت شده است، در ادامه دو انشای کوتاه درباره روز جهانی کارگر برای دانش آموزان پایه چهارم تا هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره روز کارگر

کارگران کسانی هستند که خیلی سخت کار می‌ کنند تا همه چیزهایی را که ما نیاز داریم فراهم کنند. آن ها گاهی قبل از طلوع آفتاب از خانه بیرون می روند و زمانی که فرزندان آن ها خواب هستند به خانه بر می گردند و برای همین ممکن است چند روز نتوانند با بچه های خود صحبت یا بازی کنند.

کارگران، قشر زحمت کش جامعه می باشند که ممکن است خیلی کمتر از زحمتی که می کشند حقوق بگیرند اما وجودشان برای زندگی ما بسیار لازم است، مثلا اگر یک کارگر نانوایی نباشد ما نان خوب برای خوردن نخواهیم داشت، اگر کارگر کشاورزی نباشد میوه های کشاورزان چیده نمی شود، اگر کارگر شهرداری نداشته باشیم زباله ها هرگز جمع آوری نمی شود و درختان پارک ها آبیاری نمی شوند.

روز کارگر یک فرصت خوب برای همه ما است تا از کارگران به خاطر تلاش‌ های آن ها قدردانی کنیم. مثلا اگر در خانواده خود فرد کارگر داریم می توانیم در این روز به دیدنش برویم و یک هدیه کوچک به او تقدیم کنیم.

ما باید همیشه به کارگران احترام بگذاریم و فراموش نکنیم که بدون وجود آن ها زندگی ما خیلی سخت‌ می‌ شد. به همین دلیل است که شغل کارگری بسیار مهم و روز کارگر یک روز گرامی است.

در پایان انشایم روز کارگر را به همه کارگران وطنم تبریک می گویم و امیدوارم خداوند به زندگی همه آن ها برکت و سلامتی ببخشد.

انشای زیبا درباره روز کارگر

روز جهانی کارگر یکی از مهم‌ ترین روزهای سال است که به یاد زحمات و تلاش‌ های کارگران عزیز و زحمت کش کشورمان آن را گرامی می داریم. اما چرا شغل کارگری تا این حد مهم است که در جهان یک روز به نام کارگر در نظر گرفته شده است؟

پاسخ این است که کارگران ستون فقرات هر جامعه‌ ای محسوب می شوند. آن‌ ها با تلاش و کوشش خود نیازهای ما را برآورده کرده و زندگی را برای ما آسان‌ تر می‌ سازند. آن ها با وجود ساعات کاری بسیار زیاد خم به ابرو نمی آورند و برای کسب روزی حلال از صبح تا شب کار می کنند تا شرمنده خانواده خود نباشند.

روز کارگر فرصت بسیار خوبی برای تقدیر از این تلاش‌ ها و فداکاری‌ ها می باشد و به ما خاطر نشان می کند که هر گونه محصول و خدماتی که استفاده می‌ کنیم نتیجه زحمات بی‌ دریغ این افراد است. به همین دلیل قدردانی و احترام به کارگران باید همیشگی بوده و تنها به یک روز در سال محدود نشود.

به عنوان مثال کارفرمایانی که کارگران را استخدام می کنند با رعایت حقوق و توجه به نیازمندی های آن ها مانند پرداخت حقوق مناسب، ساعت‌ های کاری منطقی و رفتار محترمانه در محیط کار می توانند در بهبود وضعیت این قشر از جامعه تاثیرگذار باشند و ما نیز با رفتار خوب و محترمانه خود ثابت کنیم که برای کارگر و شغل کارگری احترام زیادی قائل هستیم.

روز کارگر همچنین فرصتی بسیار عالی برای اندیشیدن به اهمیت کار و تلاش در زندگی می باشد. این که بدانیم هر فرد در جامعه نقش و وظیفه‌ ای دارد و با انجام درست و به موقع آن می‌ تواند به پیشرفت جامعه کمک کند بسیار مهم است زیرا کار نه تنها برای تامین نیازهای مادی بلکه برای رشد فردی و اجتماعی ضروری می باشد.

روز کارگر گرامی باد …