انشاهای زیبا درباره روز ملی کودک برای کودکان و نوجوانان

انشا درباره روز ملی کودک
انشا درباره روز ملی کودک

کودکان غنچه های باغ زندگی هستند، غنچه هایی که با توجه و مراقبت می توانند در آینده ای نزدیک به گل های قشنگی تبدیل شوند که عطر و بوی آن ها دنیا را فرا بگیرد.

به مناسبت فرا رسیدن 16 مهر ماه که به نام روز ملی کودک ثبت شده است، در ادامه دو انشای کوتاه درباره روز کودک برای کودکان و نوجوانان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره روز کودک برای پایه سوم تا پنجم

روز کودک یکی از آن روزهای شادی است که همه بچه ها از جمله خود من عاشقش هستیم. روزی که برای ما کودکان به شادی می گذرد و ما از بودن در کنار خانواده و دوستان خود لذت می بریم. حتی گاهی هدیه های کوچک و قشنگ مثل اسباب بازی یا کتاب های آموزنده از بزرگ ترهای خود دریافت می کنیم.

یکی از بهترین قسمت های روز کودک این است که همه به ما توجه زیادی نشان می دهند و والدین و بزرگ ترها تلاش می کنند تا این روز برای ما خاطره انگیز و سرگرم کننده باشد. مثلا از زمانی که یادم می آید هر سال در روز کودک به همراه والدین خود به سینما یا شهربازی رفته ام یا به دیدار مادربزرگ و پدربزرگم رفته و شیرینی های خوشمزه خورده ام.

مادرم می گوید روز کودک به همه بزرگ ترها یادآوری می کند که کودکان بسیار مهم هستند و باید به نیازهای آن ها توجه نشان داده شود. از جمله نیازهای کودکان می توانیم به محیط امن و پر از محبت برای رشد کردن، رفتن به مدرسه و یاد گرفتن چیزهای جدید اشاره کنیم.

من هر سال در روز کودک به قدری غرق شادی هستم که حتی وقتی شب می شود، موقع رفتن به رختخواب حس بسیار خوبی دارم و خاطرات روزم را مرور می کنم. امیدوارم همه کودکان مثل من در روز کودک خوشحال باشند.

انشای کوتاه درباره روز کودک برای پایه ششم و هفتم

یادم می آید زمانی که کوچک تر بودم هر سال بی صبرانه منتظر فرا رسیدن روز کودک بودم، روزی که حال و هوای همه بچه های هم سن و سالم عالی بود و خاطراتی خوشی را در خاطرمان به جای گذاشته است.

هنوز هم روز کودک برای کودکان و حتی بسیاری از بزرگسالان جالب و شیرین است و یکی از روزهای فوق العاده خاص محسوب می شود، روزی ویژه و شاد که به همه بزرگسالان فرصت توجه بیشتر به نیازها و حال و هوای کودکان و به همه کودکان فرصتی برای شادمانی بیشتر می دهد.

کودکان، آینده سازان جامعه ما هستند و بی شک توجه به آن ها تاثیر به سزایی روی آینده کشور ما دارد. آن ها از روحیه بسیار لطیف و حساسی برخوردار می باشند، روحیه ای به لطافت برگ گل که نباید با حرف های تند یا رفتارهای خشن آن را آزرد و همه آن ها شایسته شادمانی کردن نه تنها در روز کودک بلکه در همه روزهای سال می باشند.

روز کودک به این موجودات دوست داشتنی فرصت خوبی برای لذت بردن هر چه بیشتر از زندگی با فعالیت های سرگرم کننده، برگزاری جشن ها و دریافت هدیه می دهد.

جالب است بدانید در زمان های قدیم که کانال های تلویزیونی محدود به چند شبکه بودند و کارتون تنها در ساعات خاصی از روز پخش می شد، روز کودک جذابیت بسیار زیادی برای کودکان داشت زیرا تلویزیون از صبح تا شب کارتون های متنوع پخش می کرد و البته تماشای کارتون تنها سرگرمی کودکان در روز کودک محسوب می شد.

اما امروزه همه چیز بسیار تغییر کرده است و کودکان نسل ما به چیزی بیشتر از تماشای کارتون برای شادی کردن نیاز دارند. به همین دلیل لازم است والدین و بزرگ ترها در مورد فعالیت های سرگرم کننده و آموزشی متنوع این روز برنامه ریزی کرده و زمان بیشتری را با کودکان دلبند خود بگذرانند.

علاوه بر همه این ها، روز کودک یادآور مسئولیت بزرگ ترها در زمینه تربیت صحیح و مراقبت از کودکان می باشد تا بتوانند آینده خوبی برای خود رقم بزنند. بله! کودک به همه ما می گوید کودکان سرمایه های ارزشمند هر جامعه ای می باشند و برای داشتن جامعه پر از شادی و صلح لازم است به بهترین شکل ممکن از آن ها مراقبت و حمایت شود.