انشا درباره روز پدر برای کلاس چهارم و پنجم دبستان (کودکانه و زیبا)

انشا درباره روز پدر
انشا درباره روز پدر

به مناسبت فرا رسیدن روز میلاد با سعادت امام علی علیه السلام که به نام روز پدر مزین شده است، در ادامه دو انشای کودکانه درباره روز پدر برای کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره روز پدر برای پایه چهارم

روز پدر یکی از روزهایی است که همه ما می توانیم از پدر خود به خاطر زحمات زیادی که برای ما کشیده است تشکر کنیم و به او بگوییم که چقدر دوستش داریم.

پدر من مردی بسیار زحمت کش است که صبح زود زمانی که همه ما خواب هستیم سر کار می رود و شب به خانه بر می گردد. او به خاطر من و خواهرم این همه سختی را تحمل می کند تا ما در رفاه کامل باشیم، لباس های خوب به تن کنیم، مسافرت برویم و بتوانیم خوب و بدون سختی درس بخوانیم.

من پدرم را بسیار دوست دارم. او حتی زمانی که به خانه بر می گردد با این که خسته است با ما صحبت می کند، درباره روزمان می پرسد و زمانی را صرف بازی کردن با ما می کند. او همیشه لبخند بر لب دارد و نگاه مهربانش من را دلگرم می کند.

پدر من قهرمان زندگی من است و دوست دارم وقتی بزرگ شدم به مردی مثل او تبدیل شوم. روز پدر یک بهانه است تا با تقدیم کردن یک هدیه بتوانم پدرم را خوشحال کنم تا خستگی هایش در برود.

انشای کوتاه در مورد روز پدر برای پایه پنجم

پدر یک انسان فداکار و زحمت کش است که تمام جوانی و میانسالی اش را صرف تلاش و کوشش برای خانواده اش می کند. او همیشه کار می کند تا خانواده اش در راحتی زندگی کنند و هیچ غم و غصه ای نداشته باشند.

چقدر خوب است که روز میلاد حضرت علی علیه السلام به عنوان روز پدر انتخاب شده تا ما بتوانیم در این روز خجسته، از پدر خود به خاطر زحمات فراوانی که برای رفاه ما می کشد تشکر کرده و با دادن هدیه و گل به او باعث خوشحالی اش شویم.

با این حال به نظرم تشکر از پدر فقط به روز پدر اختصاص ندارد بلکه ما همیشه باید به پدر خود احترام گذاشته، زمانی که نیاز به کمک دارد به او یاری داده و برای خوشنود کردن او تمام تلاش خود را بکنیم.

به علاوه ما باید قدر هزینه ای که پدرمان صرف تحصیل و بزرگ کردن ما می کند بدانیم و سعی کنیم با خوب درس خواندن این زحمات را جبران کنیم. باید کاری کنیم که پدر ما در آینده به داشتن فرزندی همچون ما افتخار کرده و هرگز خجالت زده نشود.

روز پدر نزدیک است و من قصد دارم با انتخاب یک هدیه خوب و یک شاخه گل به پدرم بگویم که خیلی دوستش دارم و از این که برای راحتی و شادی من خیلی زحمت می کشد تا آخر عمرم از او ممنون هستم.