انشاهای کودکانه درباره هوای پاک برای کلاس چهارم و پنجم دبستان

انشا در مورد هوای پاک
انشا در مورد هوای پاک

نوشتن درباره هوای پاک و تمیز یکی از جذاب ترین و در عین حال غم انگیزترین موضوعاتی است که می توان به آن پرداخت چرا که این روزها آلودگی هوا به اوج خود رسیده و ما به جای تنفس هوای پاک، هوایی غبار آلود و کثیف را به ریه های خود هدیه می دهیم.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره هوای پاک برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه در مورد هوای پاک برای کلاس چهارم

نفس کشیدن در هوای پاک حق ما انسان ها و همچنین حیوانات است اما طی سال های گذشته همه ما از این حق خود محروم شده ایم و آلودگی هوا به یکی از مشکلات زندگی ما تبدیل شده است.

همه ما برای سلامتی بدن به هوای پاکیزه احتیاج داریم و آلوده بودن هوایی که در آن تنفس می کنیم می تواند به بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی و ریوی منجر شود اما متاسفانه به دلایل مختلف مثل دود کارخانه جات و ماشین ها هوا بسیار آلوده شده و ما از داشتن هوای پاک محروم شده ایم.

به گفته مادرم در گذشته اصلا این طور نبوده است و هوا در بسیاری از نقاط به خصوص روستاها و حتی شهرهای بزرگ کاملا پاکیزه بوده است. آن زمان مدارس به خاطر بارش شدید برف تعطیل می شد اما هرگز آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس نبود.

این در حالی است که امروزه هر چند وقت یک بار سطح آلودگی به قدری زیاد می شود که نه تنها مدارس بلکه شرکت های دولتی را نیز به تعطیلی می کشاند.

ما انسان ها هوای پاک را هم از خودمان و هم از موجودات زنده ای که در اطراف ما زندگی می کنند گرفته ایم و این خود ما هستیم که باید با مراقبت بیشتر، این مسئله را حل کرده و راه های درستی برای پاکیزه کردن هوا پیدا کنیم.

انشای کوتاه درباره هوای پاک برای پایه پنجم

چه کسی فکر می کرد روزی دیدن آسمان آبی بدون آلودگی و غبار به آرزوی بزرگ انسان ها تبدیل شود؟ چه کسی فکر می کرد آلودگی هوا به قدری شدید شود که خارج شدن از منزل برای سلامتی خطرناک شده و افراد مجبور شوند تنها برای انجام امور ضروری از خانه بیرون بیایند؟

ما هوای پاک و تمیز را از خود و تمامی حیوانات گرفته ایم و به جای آن آلودگی را به ریه های خود هدیه کرده ایم که نتیجه آن ابتلا به انواع و اقسام بیماری های قلبی، ریوی، آسم، آلرژی و سایر بیماری ها می باشد.

متاسفانه امروزه آلودگی هوا به خصوص در شهرهای بزرگ و پر جمعیت به یک بحران تبدیل شده که هر از گاه مدارس و ادارات را به تعطیلی کشانده و باعث می شود مشکلات زیادی برای زندگی عادی ما انسان به وجود بیاید، اتفاقی که خودمان مسئول بروز آن هستیم و از دلایل آن می توان به دود ناشی از ترافیک و ازدحام ماشین ها و آلودگی ناشی از کارخانجات و صنایع مختلف اشاره کرد.

همه ما آرزوی نفس کشیدن در یک هوای پاک و بی غبار را داریم، هوایی که شاید امروزه تنها در دل روستاها، جنگل ها و طبیعت بکر یافت شود و رد پایش را نتوان در شهرها جستجو کرد. هوایی که شاید برای نسل های آینده ما به یک رویا تبدیل شود.

امیدوارم همه ارگان های دولتی در کنار مردم دست به دست هم داده و راهکاری جامع و دائمی برای این معضل پیدا کنند تا کودکان ما بتوانند از نعمت هوای پاک بهره مند باشند و نفس کشیدن در هوای پاک به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل نشود.