انشاهای ساده و زیبا درباره ایران برای کودکان (پایه چهارم و پنجم دبستان)

انشا درباره ایران برای کودکان
انشا درباره ایران برای کودکان

انشا درباره ایران یکی از انشاهایی است که همه ما حداقل یک بار در دوران کودکی یا نوجوانی نوشته ایم. یکی از آن انشاهایی که هنگام نوشتن حس غرور و افتخار در دل مان جوانه می زند و هر چه بیشتر می نویسیم بیشتر دل شادتر می شویم.

اگر به دنبال انشاهای با موضوع ایران برای کودکان به خصوص دانش آموزان پایه چهارم و پنجم هستید در ادامه دو انشای ساده در مورد ایران برای کودکان آماده کرده ایم، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره ایران برای پایه چهارم

ایرانی کشوری سر سبز و زیبا است که فرهنگ عالی و مردم بسیار مهمان نواز و مهربانی دارد. ما به هر شهری که برویم و از هر روستایی که دیدن کنیم می توانیم نمونه هایی از ادب و هنر ایرانی ها پیدا کنیم.

مثلا وقتی به شیراز و مزار حافظ و سعدی می رویم به داشتن چنین شاعران بزرگی افتخار می کنیم. وقتی به مشهد می رویم و حرم امام رضا (ع) را زیارت می کنیم به خودمان می بالیم که امام هشتم در خاک سرزمین ما آرام گرفته است. وقتی به شمال کشور می رویم از آب و هوای بسیار خوب آن احساس تازگی می کنیم.

ایران وطن من است و من همه جای آن را خانه خودم می دانم و تمام سعی ام را می کنم که در مسیر خدمت به مردم و ایران عزیزم از هیچ تلاشی فروگذار نباشم.

همه ما باید قدر این همه امنیت و شکوه و افتخاری را که به خاطر داشتن کشورمان ایران از آن برخوردار هستیم بدانیم و هرگز اجازه ندهیم دشمنان جرات کنند به خاک آن دست درازی کنند یا از آن بدگویی کنند.

به امید این که ایران آباد و همیشه جاویدان داشته باشیم.

انشا درباره کشور ایران برای پایه پنجم

ما در ایران زندگی می کنیم، کشوری که سابقه تاریخی بسیار کهن دارد و آثار باستانی به جا مانده از هزاران سال پیش آن به ما می گوید اجداد ما چه انسان های با تمدن و با فرهنگی بوده اند.

من به ایرانی بودن خود افتخار می کنم زیرا در کشوری زندگی می کنم که همه مردم آن برای آبادانی آن می کوشند و در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند هر وجب از این خاک عزیز برای آن ها ارزش طلا را دارد. در آن زمان بسیاری از جوانان و حتی افراد مسن در میدان های جنگ حاضر شدند و به شهادت رسیدند تا ایران ما هم چنان ماندگار و پر افتخار باقی بماند.

ایران وطن ما است، جایی که در آن به دنیا آمده ایم، درس می خوانیم، در آینده به فرد مفیدی تبدیل می شویم و به مردم آن خدمت می کنیم. همه ما دانش آموزان باید هدف خود را آبادی هر چه بیشتر کشورمان در نظر بگیریم تا بتوانیم در آینده نیز مانند همیشه دست دشمنان را از خاک این سرزمین کوتاه کنیم.

ایرانی که در حال حاضر در آن زندگی می کنیم سختی های زیادی کشیده است، دوران های تلخی را گذرانده است، در دوره ای فقر بوده، در دوره دیگر جنگ راخ داده، یک زمان قحطی همه کشور را فرا گرفته اما در کنار همه این تلخی روزهای خوش نیز زیاد داشته است.

پیروزی انقلاب اسلامی و برچیده شدن نظام شاهنشاهی یکی از شیرین ترین روزهای تاریخ ایران است و همه مردم آن روز خجسته یعنی 22 بهمن سال 1357 را به یاد دارند یا درباره آن حرف های زیادی شنیده اند.

امیدوارم همه ما بتوانیم به افراد مفید و موفقی تبدیل شده و کاری کنیم ایران در جهان حرف اول را بزند.