انشاهای ساده و کودکانه درباره طبیعت زیبا (برای پایه چهارم و پنجم دبستان)

انشا در مورد طبیعت برای کودکان
انشا در مورد طبیعت برای کودکان

طبیعت از زیباترین مخلوقات پروردگار است و انشا درباره طبیعت از جالب ترین موضوعاتی است که آموزگاران برای دانش آموزان پایه های ابتدایی مطرح می کنند تا آن ها را وادار کنند درباره طبیعت و کارهایی که می توانند برای محافظت از آن انجام دهند بیشتر فکر کنند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای ساده و روان درباره طبیعت برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد.

…..***…..

انشا درباره طبیعت برای پایه چهارم ابتدایی

به نام خداوند مهربان که طبیعت زیبا را آفریده است انشایم را آغاز می کنم. طبیعت یکی از قشنگ ترین چیزهایی است که خدا خلق کرده و نشانه ای است که به ما می گوید این دنیا توسط خدایی به وجود آمده که بسیار مهربان است و زیبایی ها را دوست دارد.

طبیعت شامل همه چیزهای اطراف ما از درختان گرفته تا دریاها، جنگل ها، ماه و خورشید و ستارگان، برف و باران است که هر یک فواید خاص خودش را دارند و اگر نبودند زندگی ما انسان ها بدون شک یک چیزی کم داشت.

ما در مقابل طبیعت بسیار مسئول هستیم و باید در حفظ پاکی آن بکوشیم. مثلا زمانی که به پارک می رویم نباید پا روی چمن های سرسبز آن بگذاریم، گل ها را نچینیم، تنه درختان را زخمی نکنیم و از طرف دیگر سعی کنیم گل بکاریم، زباله ها را از روی زمین برداریم و قدر کسانی که می کوشند طبیعت را برای ما پاکیزه نگه دارند بدانیم.

خداوند کسانی را که به طبیعت احترام می گذارند و در حفظ آن کوشا هستند دوست دارد.

انشا درباره طبیعت برای پایه پنجم ابتدایی

ما چهار فصل داریم که در هر یک از آن ها طبیعت به رنگ و شکل متفاوتی در می آید. فصل بهار که می رسد طبیعت اطراف ما سبز و پر از گل و زیبایی می شود. فصل تابستان فصل رسیدن میوه ها و برداشت آن ها است و باغ ها همه سبز سبز هستند.

در پاییز که فصل باران و برگ ریزان است رنگ سبز طبیعت به زرد و طلایی تغییر می کند و کم کم برگ های درختان می ریزد. باران بیشتری می بارد و هوا آرام آرام سرد می شود تا این که زمستان با برف و سرمای شدید از راه می رسد و طبیعت به رنگ سفید تغییر می کند.

طبیعت در هر فصل، زیبایی خودش را دارد و ما استفاده های زیادی از آن می کنیم، به همین دلیل باید در حفظ پاکیزگی آن نیز کوشا باشیم و بدانیم که وظیفه تک تک ما این است که هیچ آسیبی به طبیعت نرسانده و اجازه هم ندهیم دیگران این کار را بکنند.

مادرم می گوید انسان ها از گذشته های دور تا امروز به طبیعت آسیب زیادی رسانده اند و بسیاری از درختان را برای ایجاد شهرها و روستاها قطع کرده اند، به همین دلیل جنگل ها بسیار کوچک تر شده اند، همچنین هوا نیز بسیار آلوده تر از گذشته است و دریاچه های زیادی خشک و کم آب شده اند.

من از این مسئله بسیار ناراحت هستم و امیدوارم همه ما بیشتر هوای طبیعت زیبا را داشته باشیم و نعمت های طبیعی خداوند را پایمال نکنیم.