انشا درباره برای زندگی بهتر چه کنیم برای کلاس ششم و هفتم (کوتاه اما خواندنی)

انشا در مورد برای زندگی بهتر چه کنیم
انشا در مورد برای زندگی بهتر چه کنیم

آرزوی همه ما این است که مدت زمانی که در این دنیای خاکی و البته پر فراز و نشیب زندگی می کنیم زندگی هر چه بهتری داشته و بتوانیم از نعمت های خداوند به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، اما راز داشتن زندگی بهتر چیست؟

در ادامه دو انشای جالب درباره برای زندگی بهتر چه کنیم؟ برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان در نگارش انشاهای خلاقانه تر باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره برای زندگی بهتر چه کنیم؟

خداوند بزرگ ما را آفریده و به ما نعمت نفس کشیدن و زندگی کردن بخشیده تا برای مدتی که ممکن است کوتاه یا طولانی باشد در این دنیای زیبا زندگی کنیم و تجربه های عالی کسب کنیم اما این که چه زندگی داشته باشیم و عمرمان را صرف چه کارهایی کنیم در اختیار خود ما است.

از زمانی که کوچک تر بودم پدرم همیشه درباره آینده ام با من صحبت می کرده است و به همین دلیل من همیشه این سوال در ذهنم بوده که “برای داشتن زندگی بهتر چه کارهایی می توانم بکنم؟” و برای این سوال به جواب هایی هم رسیده ام.

به نظرم مهم ترین کاری که برای زندگی بهتر می توانیم انجام دهیم این است که خوب درس بخوانیم زیرا تحصیل یکی از ضروری ترین ابزاری است که برای موفقیت در آینده، خدمت به مردم و داشتن زندگی بهتر به آن نیاز داریم.

یکی دیگر از کارهایی که می توانیم برای داشتن زندگی بهتر انجام دهیم کمک به دیگران است. شاید به نظرتان عجیب باشد اما به نظر من هر کاری که ما انجام می دهیم نتیجه ای دارد که در همین دنیا به ما بازگردانده می شود و کمک به دیگران و باز کردن گره از کارهای آنان یکی از کارهای نیکویی است که در آینده می تواند گره از کارهای خودمان نیز باز کند.

کار مهم دیگر برای داشتن زندگی بهتر، تلاش کردن در زمینه هایی است که به آن ها علاقه داریم. ما علاوه بر درس خواندن باید از همین حالا در زمینه هایی که به آن ها علاقه داریم بیشتر کنکاش کرده، اطلاعات خود را افزایش دهیم و در صورت امکان حتی مهارتی یاد بگیریم تا بتوانیم در آینده زندگی بهتری برای خود و خانواده خود بسازیم.

در نهایت باید همیشه به سلامت جسم خود توجه داشته باشیم زیرا ما حتی اگر به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم اگر بدن بیمار داشته باشیم هرگز نمی توانیم از زندگی خود لذت کامل ببریم.

انشای زیبا درباره برای زندگی بهتر چه کنیم؟

زندگی یک سفر پر فراز و نشیب است و هر یک از ما حکم مسافری را داریم که قرار است این سفر را با وجود همه تلخ و شیرین هایش به سرانجام برساند. سوال مهم این است که چه کار کنیم تا در این سفر به ما بیشتر خوش بگذرد و با وجود موانعی که در سر راه داریم هرگز غمگین و ناامید نشویم؟

به نظر من برای بهتر کردن زندگی در هر شرایط و هر سن و سالی لازم است به چند نکته مهم توجه کنیم و در صورت لزوم چند تغییر کوچک در زندگی روزمره خود ایجاد کنیم.

مثلا این که همه ما باید شخصیت خود، نقاط قوت و نقاط ضعف و علایق و استعدادهای خود را بیشتر بشناسیم تا بتوانیم با توجه به توانایی هایی که داریم احساس عزت نفس بیشتری را تجربه کنیم.

نکته مهم دیگر توجه به سلامتی است زیرا تغذیه سالم، ورزش منظم و خواب کافی برای داشتن زندگی بهتر بسیار مهم است و مطمئنا هر چه حال بهتری داشته باشیم زندگی بهتری نیز خواهیم داشت.

از طرف دیگر بهتر است ارتباط خود با خانواده، دوستان و اطرافیان را بهبود بخشیده و سعی کنیم با افراد مثبت ارتباط برقرار کنیم. برنامه ریزی دقیق و مدیریت زمان هم در داشتن زندگی بهتر در آینده به ما کمک زیادی می کند.

در پایان می خواهم به دو تا از مهم ترین عوامل برای داشتن زندگی بهتر در آینده اشاره کنم که از همه موارد بالا هم مهم تر است. این دو عامل شامل ارتباط خوب با خداوند و همچجنین ادامه تحصیل با جدیت و انگیزه بالا می باشد که هر دو نقش مهمی در موفقیت های آینده ما ایفا می کنند.