انشاهای ادبی و قشنگ درباره شب یلدا برای پایه هشتم و نهم

انشای زیبا و خواندنی درباره شب یلدا
انشای زیبا و خواندنی درباره شب یلدا

شب یلدا یکی از شب های مهم و خاطره انگیز سال و طولانی ترین شب سال است که نوید زمستانی پر برکت را می دهد. به بهانه فرا رسیدن این شب خجسته، در ادامه دو انشای ادبی و زیبا درباره شب یلدا برای پایه هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ادبی درباره شب یلدا برای پایه هشتم

پاییز آخرین نفس هایش را می کشد و آرام آرام در افق غروب آخرین روز آذر ماه پنهان می شود تا جای خودش را به زمستانی سرد و برفی دهد. آری! اولین شب زمستانی فرا رسیده است و سوز و سرمایش خبر از روزهای برفی و پر برکت می دهد.

امشب شب یلدا است و خانه همه ایرانیان گرم جشنی که تاریکی این شب طولانی را با نور و امید و محبت روشنایی می بخشد.

شبی که اعضای خانواده و دوستان گرد هم جمع شده، گل می گویند و گل می شنوند، شادی می کنند، از طعم خوش میوه های پاییزی و زمستانی نهایت لذت را می برند و در دل گرمای خانه ها عطر دل انگیز نوشیدنی های گرم در هوا پیچیده و همه خانواده دور سفره ای به خوش رنگی هندوانه شب یلدا جمع شده اند تا از شاهنامه و دیوان حافظ و قصه های کهن با هم بگویند.

شب یلدا که به شب چله نیز شهرت دارد دل های ما را به شعف و شادمانی دعوت می کند. آری! در این جشن باستانی که از نیاکان ما برای مان باقی مانده زمین نیز لباسی زیبا به رنگ سپید به تن کرده و صحنه ای بی نظیر از برف و یخ به نمایش می گذارد که مثالش را در هیچ فصل و زمان دیگری نمی توان یافت.

یلدا شب امید به شروعی تازه است. در این شب زمین و آسمان به هم نزدیک تر می شوند و خانواده ها آغوش گرم شان را برای هم می گشایند. یلدا مبارک!

انشای کوتاه در مورد شب یلدا برای پایه نهم

آخرین طلوع پاییزی به غروبی زمستانی می رسد و لحظه خداحافظی فرا می رسد. خداحافظی با فصل هزار رنگی که هزاران خاطره از خودش در ذهن ما به جا گذاشت و امروز خسته از این همه راهی که آمده، آخرین ثانیه هایش را می گذراند.

زمستان مانند هر سال با جشن و سرور و شادی از راه می رسد، با شب یلدایی که طولانی ترین شب سال است و دانه های برفی که آرام آرام نقش بر زمین می شوند و خود را به دل خاک می سپارند.

شب یلدا از آن شب های فوق العاده خاطره انگیز است که هر ایرانی از تک تک لحظه های آن خاطرات شیرینی در حافظه اش دارد. شب جشن فرا رسیدن زمستان که با دور همی های خانوادگی، قصه گفتن بزرگان، فال حافظ گرفتن، خوردن آجیل و شیرینی و میوه های رنگارنگ به گرم ترین شب سال تبدیل می شود.

با همه این ها این شب تنها به جشن و سرور اختصاص ندارد بلکه در دل خود پیامی از امید و عشق آورده است و به همه آنانی که این شب را گرامی داشته اند می گوید سرما و گرمای هوا بهانه است، مهم این است که دل مان همیشه گرم عشق باشد و حتی در طولانی ترین تاریکی های زندگی نیز اجازه ندهیم امید به آغاز بهاری دیگر در دل مان رنگ ببازد.

یلدا هدیه نیاکان باستانی ما است و بهترین میراث برای عصر مدرن ما، تنها اگر از دل ظاهرش به باطن رفته و پیام آن را دریابیم.