زیباترین انشاهای علم بهتر است یا ثروت برای نوجوانان (پایه ششم و هفتم)

انشای علم بهتر است یا ثروت برای نوجوانان
انشای علم بهتر است یا ثروت برای نوجوانان

انشای علم بهتر است یا ثروت یکی از انشاهای سبک مقایسه بسیار رایج است که آموزگاران اغلب با این سوال دانش آموزان خود را به چالش کشانده و به فکر وا می دارند تا از همین امروز و دوران نوجوانی این موضوع را در ذهن خود حلاجی کنند.

در ادامه دو انشای زیبا درباره علم بهتر است یا ثروت آماده کرده ایم که می تواند الهام بخش دانش آموزان گرامی باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره علم بهتر است یا ثروت برای پایه ششم

علم و ثروت دو موضوع بسیار مهم در زندگی انسان ها هستند که هر دو در نوع خود و به شکل های مختلف می توانند اثر زیادی روی جوامع و انسان ها بگذارند.

این که بگوییم علم بهتر است یا ثروت شاید مقایسه زیاد خوبی نباشد چون این دو از بسیاری جهات با هم فرق دارند و هر دو به قدری فایده دارند که نمی توان از کنار آن ها ساده گذشت.

در این که علم و دانش بسیار خوب است شکی وجود ندارد. از زمان های بسیار دور تاکنون دانشمندان زیادی چه در ایران و چه در کشورهای دیگر بوده اند که خدمات ارزنده ای در جهت بهتر شدن زندگی انسان ها انجام داده اند و اگر آن ها تلاش نمی کردند زندگی امروز ما این رفاه و آسایش را نداشت.

از سوی دیگر همه ما دوست داریم ثروت بیشتری داشته باشیم چون با پول می توان مدرسه رفت، می توان سالم تر زندگی کرد، می توان خوراک و لباس و وسایل زندگی خود را تامین کرد، تفریح کرد، به نیازمندان کمک کرد و هزاران کار دیگری که همه ما عاشق انجام دادن آن ها هستیم.

به علاوه فقر در دین اسلام نیز نهی شده و توصیه شده افراد با کار و تلاش زندگی خود را به رفاه برسانند و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنند.

به نظر من علم و ثروت هر دو به یک اندازه خوب هستند، به شرطی که درست استفاده شوند و کارهای خوبی با آن ها انجام شود.

انشا درباره علم بهتر است یا ثروت برای پایه هفتم

سوال علم بهتر است یا ثروت درست مانند این است که مثلا بگوییم دست بهتر است یا پا یا مثلا قلب بهتر است یا مغز.

به نظر من همه آدم ها به علم و ثروت در کنار هم نیاز دارند تا بتوانند یک زندگی ایده آل و در مسیر درست برای خود فراهم کرده و از زیبایی ها و نعمات خداوند بهره مند شوند. پس هم علم خوب است و هم ثروت. اما این که کدام یک بهتر است به نحوه استفاده ما از هر کدام از آن ها بر می گردد.

علم و دانشی که در جهت خدمت به خلق نباشد و ثروتی که باعث شود افراد مغرور شده و فقط به فکر ثروت اندوزی باشند هیچ کدام به درد نمی خورد. چه فایده دارد دانشمند باشی، پزشک باشی، مهندس باشی، استاد باشی و همه تلاشت را در زمینه علمی خودت بکنی اما هدفت تنها ارضا کردن حس علم اندوزی ات باشد و حس انسان دوستی نداشته باشی.

چه فایده دارد ثروتت از پارو بالا برود و قیمت کفشی که به پا می کنی از حقوق سه ماه یک کارگر بیشتر باشد اما گوشه ای از این ثروت را برای نیازمندان کنار نگذاری. ده ها خانه داشته باشی اما در شهرت کسانی باشند که شکم گرسنه در کارتن می خوابند.

در کل علم و ثروت بی حس انسان دوستی اصلا خوب نیست و از سوی دیگر علم بدون ثروت و ثروت بدون علم نیز تنها در صورتی می تواند خوب باشد که در جهت درست استفاده شوند، در این صورت است که هزاران هزار مشکل را حل کرده و هزاران هزار بار را از دوش دیگران بر می دارند.