انشا درباره شهادت حضرت فاطمه (س) برای پایه چهارم تا هشتم (ادبی و ساده)

انشا درباره شهادت حضرت فاطمه (س)
انشا درباره شهادت حضرت فاطمه (س)

سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، بانوی مهربانی و ایمان فرا رسیده است و جامعه مسلمانان را در غم و اندوه بزرگ خود غرق در عزا کرده است. به همین مناسبت دو انشای زیبا درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برای دانش آموزان پایه چهارم تا هشتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره شهادت حضرت فاطمه (س)

حضرت فاطمه زهرا (س) دختر گرامی پیامبر اسلام و همسر حضرت علی (ع) می باشند. ایشان بانوی بسیار مهربان و با ایمانی بودند و همواره به دیگران کمک می کردند و سعی می کردند تا نیازمندان را خوشحال کنند.

حضرت فاطمه در شهر مدینه بزرگ شدند. ایشان بعد از وفات پدرشان حضرت محمد (ص) بسیار غمگین و ناراحت بودند و بعد از آن رفتار بعضی از مسلمانان حتی باعث ناراحتی بیشتر ایشان و خانواده شان شدند و آن ها را اذیت کردند.

حضرت فاطمه چند ماه سختی و رنج را تحمل کردند اما آزار و اذیت بعضی از مردم سرانجام باعث بیماری ایشان شده و آن حضرت در سن جوانی به شهادت رسیدند. حضرت فاطمه با وجود مشکلاتی که تحمل می کردند همیشه ایمان خود را حفظ کرده و به خداوند توکل می کردند.

امامانی مثل امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در دامن پاک ایشان به دنیا آمده و پرورش پیدا کردند و توانستند در زنده نگاه داشتن دین اسلام نقش مهمی ایفا کنند.

ما باید از زندگی حضرت فاطمه (س) الگو برداری کنیم، مثلا سعی کنیم به دیگران کمک کرده و در برابر مشکلات صبور باشیم. همچجنین همیشه باید محبت و ارادت نسبت به این بانوی بزرگ و خانواده اش را در دل خود داشته باشیم و راه آن ها را ادامه دهیم و انسان های خوبی باشیم.

امروز سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد و همه مسلمانان به خاطر این روز ناراحت هستند و به عزاداری می پردازند. من هم این روز را به دوستانم تسلیت می گویم.

انشای کوتاه درباره شهادت حضرت فاطمه

پیامبر اسلام باغ زیبایی با دستان پر از مهر خود کاشت و در آن گلی خوش عطر و بو رویید که رایحه اش تا ابد مشام انسانیت را معطر خواهد ساخت. این گل حضرت فاطمه (س) دختر بزرگوار پیامبر و همسر وفادار حضرت علی (ع) می باشد.

حضرت فاطمه نه تنها به عنوان دختر پیامبر، بلکه به عنوان اسوه محبت، ایثار و بردباری در تاریخ اسلام جاودانه شد. زندگی آن حضرت پر از درس هایی است که هر یک برای نسل های آینده چراغی روشن محسوب می شود. او با زندگی اش در کنار حضرت علی نشان داد که چگونه می توان در کنار عشق سرشار و محبت فراوان، مسئولیت های بزرگ دیگری را نیز به دوش کشید.

او مادری فداکار بود که با تربیت فرزندانی همچون امام حسن(ع)، امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) مسیر حق و عدالت را برای تاریخ روشن ساخت اما اوج ایثار و شجاعت حضرت فاطمه در روزهای بعد از رحلت پیامبر آشکار شد.

حضرت فاطمه که قلبش از فراق پدر سرشار از غم بود، با ظلم و بی‌ عدالتی زیادی مواجه شد و از آن جا که شاهد تغییر مسیر جامعه اسلامی بعد از پیامبر بود به دفاع از حق و حقیقت برخاست و خانه او که همیشه محل نور و برکت بود به نماد مقاومت در برابر ظلم تبدیل شد.

حضرت فاطمه (س) با شجاعتی مثال‌ زدنی به مقابله با ظلم و نا برابری پرداخت. او با سخنان حکیمانه و مواضع قاطع خود نشان داد که زن مسلمان می‌ تواند در برابر نا ملایمات زمانه بایستد و از حق و عدالت دفاع کند. حضرت فاطمه با تمام وجود به خدا توکل داشت و در سخت‌ ترین لحظات نیز ایمانش را از دست نداد.

او سرانجام پس از تحمل سختی‌ ها و دردهای فراوان به شهادت رسید اما شهادت او پایانی بر داستان نبود، بلکه آغاز فصلی جدید در تاریخ اسلام بود. او با شهادتش پیام مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم را برای همیشه در تاریخ حک کرد.

امروز هر بار که نام فاطمه (س) به زبان می‌ آید، یادآور عشق بی‌ پایان، ایثار و شجاعت بانویی است که در برابر ظلم و بی‌ عدالتی ایستاد و تا ابد جاودانه شد. ما باید از زندگی و شهادت او بیاموزیم که چگونه در برابر مشکلات و ناملایمات بایستیم و از راه حق و حقیقت منحرف نشویم.