انشای کوتاه درباره صرفه جویی در مصرف آب برای نوجوانان (پایه ششم و هفتم)

انشا در مورد صرفه جویی در مصرف آب
انشا در مورد صرفه جویی در مصرف آب

صرفه جویی در مصرف آب یکی از وظایفی است که همه ما به عنوان انسان هایی که روی کره زمین زندگی می کنیم و از منابع طبیعی آن بهره مند می شویم بر عهده داریم و باید به فرزندان خود نیز آن را آموزش دهیم.

در ادامه دو انشای کوتاه درباره صرفه جویی در مصرف آب برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای جالب درباره صرفه جویی در مصرف آب

آب نعمتی است که شکری واجب دارد و یکی از روش های شکرگزاری از خداوند برای این موهبت صرفه جویی در مصرف آن می باشد.

زندگی کره زمین و همه موجودات درون آن اعم از گیاهان و حیوانات و انسان ها همگی در گروی این مایع بی رنگ و بی بو است. مایعی که به فرمان پروردگار بر بال فرشته ها و به صورت قطره قطره از آسمان به زمین می بارد، رودها و دریاچه ها را لبریز می کند و به همه موجودات زندگی می بخشد.

تمام هستی ما از آب سرچشمه گرفته است و این هستی خواه کره خاکی باشد یا بدن و جسمی که در آن زندگی می کنیم بی آب نمی تواند سر کند.

ما با نقش آب در زندگی خود آشنا هستیم اما باز هم به خودمان نمی آییم و وقتی در رسانه های مختلف فریاد می زنند که کمبود آب در راه است آن را یک شوخی می پنداریم.

کمبود آب برای ما تنها یک عبارت دو کلمه ای شده که از یک گوش می شنویم و از گوش دیگر بیرون می کنیم در حالی که در حقیقت یک زنگ هشدار برای همه اهالی کره زمین می باشد زیرا کمبود این مایع که حیات همه ما به آن بسته است بی شک شکل دنیای ما را عوض خواهد کرد.

چرا با وجود هشدارهایی که درباره افزایش گرمای زمین و کاهش آب دریاچه ها و رودخانه ها می شنویم به خودمان نمی آییم که ممکن است آب نیز یک روز تمام شود، روزی که برای هر قطره آب باید تلاش فراوان کرده و ساعت ها عطش را تحمل کنیم.

صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه و مسئولیت مهم است که بر شانه های تک تک ما گذاشته شده است تا با این کار جان خود و نسل های بعد از خود را نجات دهیم، جان تمام گیاهان و حیوانات را، جان زندگی را …

انشای خواندنی درباره صرفه جویی در مصرف آب

آب مایه حیات است، همه ما بارها این جمله شعار گونه را شنیده ایم و شاید در نگاه اول بسیار کلیشه ای به نظر برسد اما حقیقتی است که هرگز تکراری و شعاری و کلیشه ای نخواهد شد. واقعیت این است که حیات ما به آب وابسته است، خواه این موضوع را جدی بگیریم یا نگیریم.

اگر می خواهید اهمیت آب و صرفه جویی در مصرف آن را با تمام وجود درک کنید کافی است در خیالات خود به زمانی در آینده سفر کنید که کمبود آب بیداد می کند و تمام منابع آبی ما به پایان رسیده اند. زمین به حدی گرم شده که دیگر خبری از برف و باران نیست و خشکسالی همه جای کره زمین را فرا گرفته است.

در این دوران همه افراد تمام تلاش خود را می کنند تا پول کافی برای خرید یک بطری آب آشامیدنی فراهم کنند و در مصرف همان بطری آب بسیار وسواس گونه عمل می کنند. لباس هایی که به تن داریم مدت ها است که شسته نشده و هیچ فضای سبزی در اطراف ما دیده نمی شود.

در اماکن عمومی می بینیم که مردم بر سر اندکی آب با هم بحث و دعوا به راه انداخته اند و خوراکی هایی که مصرف می کنیم طعم و رنگ خودشان را از دست داده اند. در چنین دنیایی ظاهر آدم ها خاکی است، بسیاری از گونه های جانوری از بین رفته اند و کودکان و نوجوانان هرگز دریاچه واقعی ندیده اند.

این همان دنیایی است که ممکن است نسل های بد از ما به دلیل عدم صرفه جویی ما در آن زندگی کنند. اگر تنها دقایقی را در چنین تخیلاتی به سر ببریم شاید قدر آب را بیشتر بدانیم و در صرفه جویی در مصرف آب کمی بیشتر دقت کنیم چرا که زندگی نسل های آینده در گروی همین صرفه جویی ها می باشد.