انشای کوتاه و جالب درباره علم و دانش برای پایه ششم و هفتم

انشای جالب درباره علم و دانش
انشای جالب درباره علم و دانش

علم و دانش پایه های زندگی بشری را تشکیل می دهد و نقش مهمی در داشتن آینده ای روشن برای کل دنیا ایفا می کند. همان طور که در شکل دادن دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم تاثیر به سزایی داشته است.

در ادامه دو انشای جالب درباره علم و دانش برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه در مورد علم و دانش برای کلاس ششم

انسان ها طبیعت بسیار کنجکاوی دارند و تمایل آن ها به دانستن و آگاهی باعث شده همواره به دنبال کسب علم و دانش باشند. صد البته در این میان غریزه بقا و نیازهای ضروری و غیر ضروری نیز بی تاثیر نبوده است و در طول دوران گذشته تا امروز موجب شده انسان ها همواره برای علم اندوزی تلاش کنند.

بی شک علم و دانش نقش مهمی در زندگی ما به خصوص در عصر جدید دارد اگرچه نمی توان نقش آن در روزگاران گذشته و شکل دهی دنیای امروز با این شمایل را انکار کرد.

به عنوان مثال زمانی که مردم برای روشنایی آتش روشن می کردند علم به داد آن ها رسید و برق اختراع شد. زمانی که بیماری های واگیر دار و کشنده جان بسیاری از انسان ها را می گرفت، به لطف پیشرفت های پزشکی بسیاری از بیماری ها درمان شد یا زمانی که هیچ راه ارتباطی بین آدم های دور از هم نبود علم دوباره وارد عمل شد و تلفن و سایر وسایل ارتباطی اختراع شدند.

اگر بخواهیم از تاثیر علم در زندگی بشر از گذشته تا امروز بگوییم باید ساعت ها بنویسیم و دفترهای زیادی را پر کنیم زیرا هر چقدر بنویسیم کم گفته ایم اما همین قدر باید دانست که بدون علم و دانش همه ما در سایه جهل و نادانی می ماندیم و دنیای رنگارنگ ما هیچ رنگ و لعابی نداشت.

به امید آن که همه انسان ها در هر سن و سالی که هستند در مسیر کسب علم و دانش قدم برداشته و سعی کنند تا آن جا که می توانند بار علمی خود را افزایش داده و به تامین نیازهای مردم کمک کنند.

انشای زیبا درباره علم و دانش برای کلاس هفتم

هر روز که از خواب بیدار می شویم تا زمانی که دوباره در بستر خود به خواب می رویم با سوالات زیادی درباره اطرافیان، دنیای پیرامون خود و زندگی مواجه می شویم. مثلا گاهی به این فکر می کنیم که چه جادویی در پشت پرده این تعادل و هارمونی در طبیعت وجود دارد و گاهی می خواهیم بهترین انتخاب را در تصمیمات خود داشته باشیم.

در همه این لحظات ریز و درشت، آگاهانه یا نا آگاهانه از علم و دانشی که در فکر و قلب مان نهفته داریم استفاده کرده و در صورت نیاز، آگاهی های جدید به دست می آوریم تا بتوانیم بهترین عملکرد را در شرایط مختلف و بهترین جواب را برای سوالات خود داشته باشیم.

در سفر اکتشافی زندگی ما، علم و دانش حکم نوری روشن را دارد که مسیرمان رو روشنایی می بخشد و حکم چراغ راهنما را دارد که ما را از تاریکی جهالت به سوی نور آگاهی هدایت می کند.

این دانش را می توان لا به لای صفحات چاپ شده کتاب ها، لا به لای سخنان افراد با تجربه، لا به لای گفتگوهای روزمره مردم و لا به لای نصیحت ها و اندرزها پیدا کرد و با کمک آن ذهن را رشد داده و بال های پرواز به اوج آسمان دانستن و اطلاعات را گشود.

کسب علم و دانش نه تنها برای درک بهتر دنیای پیرامون ما یاری دهنده است بلکه برای بهبود زندگی خود نیز می توانیم از آن بهره ببریم. بی تردید هر اختراع جدید و هر کشف علمی، گامی بزرگ به سوی تحقق رویای انسان ها برای داشتن زندگی بهتر می باشد.

چه خوب است همواره با تکیه بر علم و دانش و همچنین وجدان سعی کنیم برای خود و مردم دنیایی بهتر و زیباتر بسازیم.