بهترین انشاهای علم بهتر است یا ثروت برای دانش آموزان کلاس هشتم و نهم

انشای علم بهتر است یا ثروت کلاس هشتم و نهم
انشای علم بهتر است یا ثروت کلاس هشتم و نهم

انشای علم بهتر است یا ثروت یکی از جالب ترین انشاهایی است که دانش آموزان به آن پاسخ های مختلفی می دهند. در گذشته جواب به این سوال تنها یک کلمه و آن علم بود اما امروزه نگاه دانش آموزان به این مقوله با گذشته متفاوت می باشد و پاسخ های عمیق تری از آن ها دریافت می کنیم.

در ادامه دو انشای جالب درباره علم بهتر است یا ثروت آماده کرده ایم که می تواند ذهن دانش آموزان پایه هشتم و نهم را درباره این موضوع بازتر کند، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای علم بهتر است یا ثروت کلاس هشتم

سوال علم بهتر است یا ثروت شاید به نظر کلیشه ای بیاید اما همگی به خوبی می دانیم این پرسش مقایسه ای یکی از مهم ترین سوالاتی است که هر یک از ما در طول زندگی خود بارها به آن برخورد کرده و هر بار باید پاسخ درستی به آن بدهیم تا در مسیر درست قرار بگیریم.

به نظرم پاسخ به این سوال کاملا به روحیه و شخصیت افراد بستگی دارد. حتی در میان چند همکلاسی نیز سلایق و استعدادها متفاوت است، یک نفر عاشق این است که تا فوق دکترا درس بخواند و هرگز از علم اندوزی خسته نمی شود، دیگری را گویا برای این ساخته اند که در فعالیت های پول ساز تلاش کرده و در سنین جوانی به یک فرد ثروتمند تبدیل شود چون این مسئله در درجه اول برایش اهمیت دارد.

نگاه آدم ها با هم متفاوت است و به همین دلیل پاسخ های متفاوتی به این موضوع می دهند. اما نظر من این است که اگر دل و نیت آدم ها خوب باشد، چه عالم شوند و چه ثروتمند در هر دو حالت خیرشان به مردم می رسد و در مسیری که می روند دنیا را قشنگ تر و قشنگ تر می کنند و همین است که اهمیت دارد.

از سوی دیگر کافیست یک لحظه تصور کنید در دنیایی زندگی می کردیم که همه افراد تنها ثروتمند بودند و هیچ دانشمندی وجود نداشت یا بر عکس آن همه افراد دانشمند و فیلسوف بودند اما هشت شان گروی نه شان و در فقر و نداری به سر می بردند.

همه ما قبول داریم که هیچ کدام از این صحنه ها زیبا نیست. به علاوه خداوند نعمات زیادی به انسان ها عطا کرده و دنیا را مسخر آن ها نموده تا در رفاه و فراوانی زندگی کنند و در عین حال هر لحظه و ثانیه به دنبال کشف دانستنی های بیشتر درباره جهان خود باشند تا در مسیر تکامل قدم بردارند.

انشای علم بهتر است یا ثروت برای کلاس نهم

علم بهتر است یا ثروت؟ اما کدام علم و کدام ثروت؟

همان علمی که سلامتی بیشتر و بیشتر را برای بشریت به ارمغان آورده یا آن علمی که نتیجه اش بمباران های هسته ای و کشته شدن صدها هزار انسان در طول تاریخ بوده است؟ آن علمی که باعث شد انسان به دل زمین و عمق دریاها سفر کند و آن سوی آسمان ها را رصد کند یا علمی که جنگ ها را به راه انداخت و دنیا را به یک مکان نا امن تبدیل کرد؟

همان ثروتی که هزاران هزار مدرسه، بیمارستان و شغل برای مردم جهان ایجاد کرد یا آن ثروتی که روی هم تلنبار شد و باعث شد تنها یک نفر در روز به اندازه قوت و روزی هزاران نفر عیش و نوش و اسراف کند؟ همان ثروتی که انفاق و صدقه و کمک در دلش دارد یا آن ثروتی که بی خیال غم نیازمندان، تنها حرص و طمع مال اندوزان را بیشتر می کند؟

واقعا منظورمان کدام علم است و کدام ثروت؟ زیرا هر دوی آن ها دو روی سکه دارند و من عاشق یک رو و متنفر از روی دیگر می باشم. من عاشق این هستم که روزی عالم ترین آدم و ثروتمندترین فرد دنیا باشم یا حتی عالم ترین ثروتمند جهان یا ثروتمندترین عالم دنیا اما از نوع آن روی قشنگ تر!

این که علم بهتر است یا ثروت کاملا و دقیقا به این بر می گردد که کدام روی آن را به عنوان هدف زندگی خود در نظر بگیریم. اگر علم در خدمت مردم دنیا گرفته شود و ثروت در جهت کمک به نیازمندان و پیشرفت علم به کار رود، هر دو بسیار زیباست و به زیباتر شدن هر چه بیشتر جهان نیز کمک زیادی می کند، در غیر این صورت بسیار زشت بوده و فجایع بشری را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

در کل علم و ثروت اگر در راه درست استفاده شوند به یک اندازه خوب هستند و نمی توان گفت یکی بر دیگری ارجحیت دارد.