انشا درباره ضرب المثل “نابرده رنج گنج میسر نمی شود” (جالب و کوتاه)

انشا درباره ضرب المثل نابرده رنج گنج میسر نمی شود
انشا درباره ضرب المثل نابرده رنج گنج میسر نمی شود

ضرب المثل زیبای “نابرده رنج گنج میسر نمی شود” یکی از سخن های مفهومی است که حرف های زیادی در زمینه موفقیت دارد و درباره اهمیت تلاش کردن برای دستیابی به اهداف می گوید.

در ادامه دو انشای جالب درباره این ضرب المثل برای نوجوانان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره نابرده رنج گنج میسر نمی شود

مقدمه: ضرب المثل معروف نابرده رنج گنج میسر نمی شود یکی از مثل های پر معنایی است که نکته آموزنده ای را به ما یادآوری می کند و از یکی از رازهای موفقیت پرده بر می دارد.

بدنه: مثل نابرده رنج گنج میسر نمی شود به ما می گوید بدون تلاش و کوشش در زندگی نمی توانیم به موفقیت های عالی دست پیدا کنیم. اگر هدفی در زندگی خود داریم و با تمام وجود می خواهیم به آن دست پیدا کنیم باید دست از تنبلی کردن برداشته و در مسیر خود پشتکار داشته باشیم تا در نهایت به هدف خود دست پیدا کنیم.

من بعضی افراد را دیده ام که بسیار رویاپرداز هستند و گمان می کنند تنها با خیال پردازی و تلقین حرف های مثبت به خود می توانند در زندگی موفق شوند. آن ها همیشه یک جا می نشینند و در خواب و خیالات خود تصور می کنند که قله های بلند را فتح کرده اند غافل از این که با یک جا نشستن هیچ قله ای در زندگی فتح نمی شود.

ما در سایه تلاش و کوشش و با برداشتن قدم های کوچک اما پیوسته می توانیم تغییرات بزرگ ایجاد کنیم و صد البته در کنار آن رویاپردازی و تجسم بسیار مهم است. اما همه این ها در کنار هم معنا پیدا کرده و به ما کمک می کنند تا پله های موفقیت را یکی یکی طی کرده و به گنج زندگی خود برسیم.

به نظرم همه آدم ها به اندازه تلاش خود نتیجه می گیرند که البته این نتیجه ممکن است در همان مسیری که در حال طی کردن آن هستند دیده نشود اما جای دیگر که اصلا تصورش را نمی کنند به نتیجه ای که می خواهند دست می یابند.

نتیجه: تلاش کردن جزو لاینفک زندگی انسان است و ما برای رسیدن به نتایج طلایی در زندگی خود باید به تلاش خود ادامه داده و مراقب باشیم که در مرداب تنبلی گرفتار نشویم که در این صورت آرزوهای خود را فراموش خواهیم کرد.

انشای زیبا درباره نابرده رنج گنج میسر نمی شود

سخن زیبای نابرده رنج گنج میسر نمی شود یکی از عمیق ترین جملاتی است که تا به حال شنیده ام و به خوبی نقش تلاش و کوشش در مسیر موفقیت را به ما نشان می دهد.

بله! ما اگر عاشق رویاهای خود هستیم باید برای رسیدن به آن ها قدم برداشته و اقدام کنیم تا با کمک خداوند بزرگ به آن ها دست پیدا کنیم. با این حال من می خواهم امروز از یک دیدگاه دیگر هم به این سخن معروف نگاه کنم.

به نظر من همان طور که تنبلی کردن باعث می شود ما از موفقیت دور شده و به هیچ جایی در زندگی خود نرسیم، از سوی دیگر این تصور که برای موفق شدن باید خودمان را به آب و آتش بزنیم و حتی به قیمت به خطر انداختن سلامتی خود تلاش کنیم تا به هدف برسیم نیز درست نیست.

افرادی را دیده ام که گمان می کنند صرفا با کوشش فراوان می توانند به هدف خود برسند، آن ها فقط روی کار کردن تمرکز می کنند و برای برنامه ریزی و استراحت زمانی در نظر نمی گیرند، سلامت خود را نادیده می گیرند و حتی ممکن است از اوقات فراغتی که باید با خانواده بگذرانند مایه گذاشته و به کار خود بپردازند که البته در طولانی مدت اثر بدی روی زندگی آن ها خواهد گذاشت.

ضرب المثل معروف نابرده رنج گنج میسر نمی شود ما را از تنبلی کردن برحذر می دارد اما نمی گوید که با تلاش بیش از حد به خودمان آسیب بزنیم.

حواس مان باشد برای رسیدن به موفقیت، علاوه بر تلاش و کوشش عوامل زیادی نقش دارند که از جمله آن ها می توان به برنامه ریزی درست، توجه به سلامت جسم و روح، مشورت با افراد دانا و تغییر مسیر در موارد لزوم اشاره کرد.