انشا درباره عید قربان برای پایه ششم و هفتم (کوتاه، زیبا و ادبی)

انشا در مورد عید قربان
انشا در مورد عید قربان

در آستانه جشن بزرگ عید قربان، عید فداکاری، تسلیم و ایمان به پروردگار، در ادامه دو انشای زیبا درباره عید قربان برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره عید قربان برای پایه ششم

عید سعید قربان یکی از اعیاد مهم اسلامی است که مسلمانان سراسر دنیا هر سال آن را جشن می گیرند زیرا نمادی از فداکاری، تسلیم و تقرب یک پیامبر بزرگ به درگاه خداوند است و واقعه تاریخی قربانی کردن پسر توسط پدر در درگاه خداوند را به ما یادآوری می کند.

ماجرای عید قربان درباره فرمان خداوند به حضرت ابراهیم می باشد تا پسرش حضرت اسماعیل را در راه خدا قربانی کند. حضرت ابراهیم که از پیامبران مقرب خدا می باشد در این روز از آزمونی بسیار دشوار سربلند بیرون آمد و در مقابل دستور خداوند تسلیم شد.

او با قلبی محکم و روشن از ایمان و یقین، پسرش را به قربان گاه برد اما در لحظه آخر، خداوند به نشانه قبول قربانی و سربلندی حضرت ابراهیم برایش گوسفندی فرستاد تا به جای حضرت اسماعیل قربانی کند.

نام حضرت ابراهیم بارها در قرآن مجید ذکر شده و خداوند از او به عنوان انسانی با ایمان و خلیل الله یاد می کند زیرا او نه تنها از این آزمایش، بلکه از امتحان های مختلف سربلند بیرون آمد.

مسلمانان هر سال مراسم عید قربان را با انجام اعمال مستحبی از جمله غسل آغاز کرده و برای برگزاری نماز عید به مساجد می روند تا نماز عید را به جماعت برگزار کنند. مراسم قربانی یکی دیگر از مراسم این روز است و بعضی از مسلمانان به خصوص حاجی ها که قبلا به حج مشرف شده اند با قربانی کردن گوسفند یاد و خاطره فداکاری حضرت ابراهیم را زنده نگه می دارند.

عید قربان برای همه ما پیام های زیادی دارد و مهم ترین پیام آن تسلیم شدن در برابر دستور خداوند و اعتماد و توکل به خودش می باشد. این عید فرصتی برای تقویت ایمان، تمرین ایثار و حضور در اجتماع مسلمانان به ما می دهد. امیدوارم همه ما از این عید بزرگ درس گرفته و پیام های آن را در زندگی خود به کار ببریم.

انشای زیبا درباره عید قربان برای پایه هفتم

عید قربان عیدی است که ایمان، ایثار و اعتماد به حضرت حق را در قلب های ما تداعی می کند و به ما خاطر نشان می کند که یک انسان تا چه اندازه می تواند در مسیر کمال پیش برود و تسلیم امر خداوند شود که حتی از جان عزیزترین عزیزانش نیز در راه خدا بگذرد.

حضرت ابراهیم از پیامبران بزرگی است که قلبش با ایمان به خداوند روشن شده بود. او از انسان های عزیز نزد خداوند بود و پروردگار برای آزمودن میزان محبت و ایمان او فرمان داد که عزیزترین داشته اش یعنی پسرش اسماعیل را در راه خدا قربانی کند.

ابراهیم با دلی آرام و چشمانی که یقین و اعتماد در آن موج می زد فرمان خدا را اطاعت کرد و به همراه پسرش به قربان گاه رفت. بی شک اسماعیل نیز جوانی پرهیزگار بود زیرا هر جوانی حاضر نمی شود چنین از خود گذشتگی در راه خداوند داشته باشد.

قربانی کردن اسماعیل توسط پدر تنها وسیله ای برای امتحان بود و خداوند هرگز اجازه نداد دست ابراهیم به خون فرزندش آغشته شود. عید قربان یادآور این اتفاق بزرگ است و مسلمانان سراسر دنیا در این روز به یاد ایثار و ایمان راسخ ابراهیم می افتند و سعی می کنند با الگو قرار دادن پیامبران، مسیر درست را در زندگی خود طی کنند.

به نظرم ما علاوه بر انجام مراسم این عید خجسته، باید عمیق تر به این رویداد تاریخی فکر کنیم که اگر ما به جای حضرت ابراهیم یا حضرت اسماعیل بودیم چه می کردیم؟ ما باید با الگو برداری از این بزرگان سعی کنیم روح خود را تقویت کرده و سطح تسلیم بودن خود در برابر فرامین پروردگار را بسنجیم.