انشا درباره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای پایه چهارم و پنجم دبستان (به زبان کودکانه)

انشا درباره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی
انشا درباره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی

کودکان و نوجوانان امروز اگرچه در دوران جنگ و دفاع مقدس حضور نداشتند اما آن قدر پای حرف های معلمان و والدین خود درباره جنگ تحمیلی نشسته اند و در رسانه ها فیلم و تصاویر مربوط به آن روزها را دیده اند که خوب می دانند مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس چه فداکاری ها و از خود گذشتگی هایی برای حفظ وطن خود انجام دادند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد. با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره دفاع مقدس برای پایه چهارم

مدتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیگانگان به امید گرفتن خاک ایران به کشور ما حمله کردند. آن ها تصور می کردند چون انقلاب ما جوان است توانایی کافی برای مقابله با نیروهای آن ها را ندارد و خیلی زود شکست می خورد اما مردم ایران که به تازگی از ستم رژیم شاهنشاهی آزاد شده بودند نمی خواستند به راحتی انقلاب را از دست بدهند.

مردم غیور ما کنار رهبر آزاده شان ایستادند و با جان خود از ایران دفاع کردند. به این دوره تاریخی دفاع مقدس گفته می شود زیرا هزاران هزار ایرانی به میدان های جنگی که بر آن ها تحمیل شده بود شتافتند و خون های زیادی به زمین ریخته شد.

مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند در رگ های آن ها غیرت، رشادت و ایمان جریان دارد. آن ها گل های زیادی را تقدیم انقلاب کردند اما حاضر نشدند حتی یک وجب از سرزمین عزیزمان به دست دشمنان بیفتد.

به همین دلیل در حال حاضر در تقویم هفته ای به نام هفته دفاع مقدس ثبت شده که یادآور دوران جنگ تحمیلی و روزهایی است که ایرانیان فارغ از جنسیت و سن و سال خود در حدی که می توانستند چه در خط مقدم یا بیمارستان ها یا پشت جبهه و حتی در خانه ها با آماده سازی آذوقه جبهه، فداکارانه جنگیدند و اجازه ندادند بیگانگان حتی ذره ای به خاک ایران تجاوز کنند.

یاد شهدای جنگ و دفاع مقدس گرامی باد!

انشای کودکانه درباره دفاع مقدس برای پایه پنجم

جنگ یکی از وحشتناک ترین رخدادهایی است که مردم دو یا چند کشور را درگیر می کند و باعث می شود افراد زیادی کشته، زخمی یا بی خانمان شوند به همین دلیل جنگ اتفاق بدی است و تا جایی که می شود باید از آن دوری کرد.

با این حال زمانی که جنگ به مردم یک کشور تحمیل شود و بیگانگان قصد تجاوز به خاک یک سرزمین داشته باشند، هرگز نباید بیکار نشست و هیچ نگفت و هیچ کاری نکرد درست مثل جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که به مردم عزیزمان تحمیل شد.

مردم کشورمان وقتی دیدند دشمنان انقلاب اسلامی نقشه های شومی برای اشغال ایران کشیده اند و قصد دارند با این هدف به خاک ایران تعرض کنند یک صدا از جای بلند شده و با رهبری امام خمینی (ره) از میهن خود دفاع کردند.

دفاعی که هشت سال طول کشید و به دفاع مقدس معروف شد. دفاعی که طی آن گل های زیادی پرپر شدند و در خون غلتیدند، کودکان بسیاری بی پدر شدند، مادران بسیاری جوان خود را از دست دادند، خانه های زیادی در شهرهای جنوبی کشورمان ویران شد اما هیچ یک از این ها باعث نشد مردم دست از مبارزه بردارند.

جوانان ایرانی طی هشت سال دفاع مقدس که از سال 1359 آغاز شد و تا سال 1367 ادامه داشت به دنیا نشان دادند هرگز حتی یک وجب از خاک وطن خود را به دست دشمنان نخواهند داد و کشورهای غربی باید این آرزو را با خود به گور ببرند که بتوانند خدشه ای در انقلاب ما وارد کنند.