انشاهای زیبا و ساده درباره معلم برای پایه چهارم و پنجم دبستان

انشا زیبا و ساده درباره معلم
انشا زیبا و ساده درباره معلم

معلمان فرشتگانی با بال های نامرئی هستند که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان خود فداکاری های زیادی کرده و زحمات زیادی کشیده اند. چه خوب است بچه ها نیز با درس خواندن این زحمات را پاسخ داده و همواره قدردان معلمان خود باشند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره معلم برای پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره معلم برای کلاس چهارم ابتدایی

معلم ما یک فرشته پر انرژی و صبور است که به دانش آموزان خود چیزهای زیادی یاد می دهد. او زمانی که وارد کلاس می شود چشمانش از مهربانی و خوشحالی برق می زند و همیشه یک لبخند پر از محبت روی لب هایش دارد که باعث دل گرمی همه ما می شود.

معلم همیشه آماده است تا به سوالات ما جواب بدهد و اگر در کلاس به مشکلی برخورد کنیم با صبر و حوصله زیاد ما را راهنمایی می کند. او مثل یک درخت دانش است که ما زیر سایه اش علم و دانش کسب می کنیم تا در آینده به فرد مفیدی در جامعه تبدیل شویم.

معلم ما هر درس را به یک موضوع بسیار جذاب تبدیل می کند و با مثال های جالب سعی می کند مطالب را طوری به ما آموزش دهد که همگی خوب یاد بگیریم و آن ها را فراموش نکنیم. او همیشه با ما مهربان است، حتی زمانی که اشتباه می کنیم با لبخند به ما می گوید که اشکالی ندارد و اشتباه کردن هم یک قدم به سوی یاد گرفتن بیشتر است.

ما به وجود معلم خود افتخار می کنیم زیرا او باعث شده هر روز در مدرسه به یک ماجراجویی هیجان انگیز تبدیل شود و وجود چنین معلم هایی در کلاس های درس به دانش آموزان کمک می کند تا آینده روشن داشته باشند.

انشا درباره معلم برای کلاس پنجم ابتدایی

شغل معلمی شغل انبیا است و آموزگاران نقش مهمی در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارند. آن ها علاوه بر این که به دانش آموزان علم و دانش یاد می دهند، به آن ها کمک می کنند تا درس های زندگی در اجتماع را یاد گرفته و در آینده بتوانند به جامعه خود خدمت کنند.

یکی از خصوصیات مهم هر معلم و آموزگاری این است که بسیار با حوصله و مهربان باشد زیرا همه دانش آموزان در کلاس دچار اشتباه می شوند و به کسی احتیاج دارند که اشتباه آن ها را گوشزد کرده و در برطرف کردن آن به آن ها کمک کند.

معلمان با جان و دل کار می کنند و مانند شمع می سوزند تا دل های دانش آموزان با علم و دانش روشن شود. ما باید وجود چنین معلمان فداکاری را قدر بدانیم و همواره قدردان زحمات فراوان آن ها باشیم.

بعضی از راه های جبران زحمات معلمان احترام گذاشتن به آن ها، درس خواندن و شاگرد خوب و مودب بودن است. اگر ما خوب درس بخوانیم و به فرد مفیدی برای جامعه خود تبدیل شویم معلم های ما بسیار خوشنود می شوند و احساس می کنند زحمات آن ها هرگز بی نتیجه نبوده است.

من به همه معلمان کشورم خسته نباشید می گویم و از همین جا دست همه آن ها را می بوسم که چنین فداکارانه به ما درس می دهند.