انشاهای زیبا درباره من کیستم برای پایه چهارم و پنجم (کودکانه و ساده)

انشای کودکانه درباره من کیستم
انشای کودکانه درباره من کیستم

سوال “من کیستم؟” یکی از سوالات بسیار مهم و پر تکراری است که همه انسان ها در طول زندگی خود و در مقاطع مختلف از خود می پرسند و در هر سن و سال ممکن است پاسخ متفاوتی برای آن داشته باشند، پاسخ ها گاه ساده، گاه فلسفی، گاه معنوی هستند.

در ادامه دو انشای ساده و کودکانه درباره من کیستم برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره من کیستم برای کلاس چهارم

چند روز است که یک سوال مهم ذهنم را درگیر کرده است و آن سوال این است: “من کیستم؟”. من درباره این سوال خیلی فکر می کنم و از پدر و مادرم هم درباره آن سوال هایی می پرسم تا به نتیجه درست درباره پاسخ این پرسش برسم.

چیزهایی که تا به حال در جواب به این پرسش به فکرم رسیده این است که: من یکی از آفریده های خداوند به نام انسان هستم که بر خلاف سایر مخلوقات عقل و هوش دارم و می توانم فکر کنم و تصمیم بگیرم. خداوند من را خیلی دوست دارد و جانشین خود در زمین قرار داده است اما این جانشین بودن شرایطی دارد که همه انسان ها به آن نمی رسند.

من دارای خصوصیات اخلاقی خاص هستم، تعدادی نقاط قوت و تعدادی نقاط ضعف دارم و با راهنمایی های مادرم همیشه سعی می کنم نقاط قوت خودم را تقویت کرده و نقاط ضعف را نیز برطرف کنم. به خوبی می دانم که همه انسان ها دارای نقاط قوت و ضعف هستند و ضعف هایم نباید باعث نا امیدی من شود.

من دانش آموزی هستم که به درس خواندن علاقه زیادی دارم و دوست دارم در آینده به فرد مفیدی در جامعه تبدیل شوم. علاوه بر این چون می دانم خداوند افراد نیکوکار را دوست دارد، همیشه سعی می کنم به دوستان و آشنایان و کسانی که نیاز به کمک دارند یاری برسانم.

انشای روان درباره من کیستم برای کلاس پنجم

وقتی به این سوال فکر می کنم که ” من چه کسی هستم؟” با خودم می گویم: من فرزند یک خانواده، دانش آموز یک مدرسه و عضوی از یک جامعه هستم اما نمی توانم این طور خودم را تعریف کنم چون احساس می کنم با این کار تنها خودم را به چیزهای دیگر وصل کرده ام و این طور به نظر می رسد که با وجود آن ها من هم موجودیت پیدا می کنم.

بنابراین ترجیح می دهم بگویم من در درجه اول یک انسان هستم که در یک خانواده خوب متولد شدم، با آمدن من خانواده ام صاحب یکی از باهوش ترین فرزندان شدند! همچنین من در کلاس پنجم درس می خوانم و در ایران زندگی می کنم.

از همه این ها گذشته من به عنوان یک انسان یک سری خصوصیات دارم و می دانم شخصیتم با گذر سال ها و افزایش سن تغییراتی خواهد کرد. به علاوه دارای قدرت تصمیم گیری و انتخاب هستم، مثلا تصمیم می گیرم که در آینده در چه رشته ای درس بخوانم، با چه کسی دوست شوم، دانش آموز کوشایی باشم یا نباشم و خیلی انتخاب ها و تصمیمات دیگر که ممکن است روی زندگی من تاثیر مهمی داشته باشند.

از سوی دیگر من یکی از بندگان خداوند هستم که سعی می کنم با انجام کارهای خوب و پرهیز از  بدی ها بیشتر و بیشتر به خداوند نزدیک شوم و بنده خوب و شکرگزاری باشم.

اگرچه جواب های زیادی برای سوال “من کیستم” به ذهنم می رسد اما راستش را بخواهید هرگز نمی توانم خودم را به طور کامل تعریف کنم، چون هر چقدر بیشتر فکر می کنم چیزهای بیشتری درباره خودم می فهمم و البته سوالات بیشتری هم برایم پیش می آید.