انشاهای تاثیرگذار درباره ولادت امام رضا (ع) برای پایه ششم و هفتم

انشا در مورد ولادت امام رضا (ع)
انشا در مورد ولادت امام رضا (ع)

به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد خجسته امام رضا علیه السلام، در ادامه دو انشای زیبا درباره ولادت امام رضا برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

انشای کوتاه درباره ولادت امام رضا برای کلاس ششم

امام رضا علیه السلام هشتمین پیشوای ما شیعیان هستند و تنها امام عزیزی که مرقد مطهرشان در کشورمان قرار گرفته است و همین بس تا هر سال هزاران هزار دوستدار ایرانی و غیر ایرانی از نقاط دور و نزدیک برای زیارت آن حضرت به شهر مقدس مشهد بشتابند.

زیارت کردن امام رضا حال و صفای فوق العاده ای دارد و به دل های خسته نور امید می پاشاند اما آیا تا به حال به این فکر کرده ایم که تنها زیارت کردن، از کسی محب و شیعه ائمه اطهار نمی سازد؟ آیا فکر کرده ایم که صرفا ادعای دوستدار ایشان بودن باعث نمی شود به عنوان یک شیعه دوازده امامی به حساب بیاییم؟

ما باید در عمل ثابت کنیم که در مسیر امامان معصوم قدم بر می داریم، باید در عمل پیروی آن ها باشیم و بدانیم که یک مومن و شیعه واقعی نه از روی حرف بلکه از عمل و رفتار و منش او شناخته می شود.

میلاد امام رضا علیه السلام نزدیک است و چه خوب بهانه ای برای همه ما است تا بتوانیم عهد و پیمان خود را با آن امام بزرگوار تجدید کرده و به احوال و رفتار خود بیشتر دقت کنیم و از خود سوال کنیم که چقدر به آن شخصیتی که شایسته دوستداران اهل بیت و امامان معصوم ما است نزدیک شده ایم.

به امید آن که همه ما عشق فروزان به امامان بزرگوار از جمله امام هشتم را در سینه شعله ور نگه داشته و به وظایفی که در قبال آنان داریم به خوبی عمل کنیم.

انشای ادبی درباره امام رضا برای کلاس هفتم

دلم هوای شهری را کرده است که هشتمین آفتاب فروزان امامت را در خود جای داده است، شهری که میزبان عزیزترین مهمان ایران زمین است، شهری که به واسطه حضور این مهمان، تقدس پیدا کرده و هر سال هزاران جان مشتاق و دوستدار اهل بیت را به سوی خود می کشاند.

دلم هوای مشهد الرضا کرده است. هوای این که با ورود به شهر و دیدن گنبد زیبای امام هشتم از دور، سلام و عرض ادب به آستان مقدسش کرده و اشک هایی که بر گونه هایم جاری می شوند شاهد این عشق و محبت باشند.

به زودی میلاد با سعادت امام رضا از راه می رسد و خوشا به سعادت همه آنانی که در این روز با شکوه در حرم مطهر ایشان گرد هم آمده و همراه با کبوتران، دل های خود را در آستان حضرتش به پرواز در می آورند. امامی که قدم به دیده تک تک ایرانیان گذاشته و حضور مبارکش به کشورمان افتخار بخشیده است.

کاش می شد من نیز در کنار خیل دوستداران امام رضا در صحن دلگشای حرم ایشان قدم می زدم، دو رکعت نماز عشق می خواندم و با خواندن زیارت نامه و دعا دل خسته ام را کمی آرامش می بخشیدم.

کاش می شد در این روزهای نورانی مهمان غریب الغربا بودم و از نزدیک به ایشان ادای احترام و ارادت می کردم. چه کنم که دستم کوتاه است و باید به سلامی از راه دور قناعت کنم … میلاد امام رضا علیه السلام مبارک باد.