انشای کودکانه درباره احترام به پدر و مادر برای پایه چهارم و پنجم دبستان

انشا درباره احترام به پدر و مادر
انشا درباره احترام به پدر و مادر

همه ما در هر سن و سالی که باشیم باید به والدین خود احترام گذاشته و همواره به آن ها کمک کنیم تا هرگز احساس نیاز یا کمبودی در دل نداشته باشند زیرا آن ها همواره همین کار را در حق ما انجام داده اند و تا ابد نگران و دلسوز ما هستند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره احترام به پدر و مادر برای دانش آموزان چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره احترام به پدر و مادر برای کلاس چهارم

پدر و مادر گنجینه های با ارزشی هستند که خداوند تکه ای از مهربانی و عشق خود را در وجودشان قرار داده است تا ما هرگز در این دنیای خاکی احساس تنهایی نکنیم و هر زمان نیاز به کمک داشته باشیم بتوانیم روی یاری این دو فرشته مهربان حساب کنیم.

احترام به پدر و مادر از وظایف هر فرزندی است زیرا آن ها به گردن ما حق زیادی دارند. مادر کسی است که به مدت نه ماه ما را در دل خود پرورانده و سختی های این دوران را به خاطر ما تحمل کرده است. او حتی بعد از تولد نیز همواره همراه ما بوده، به ما غذا داده و در بیماری از ما مراقبت کرده تا کاملا خوب شویم.

پدر نیز یک تکیه گاه محکم است که هرگز اجازه نداده در زندگی احساس کمبود کنیم و همواره به فکر خوراک و پوشاک ما بوده است. او روزها و شب ها کار کرده تا ما آسوده باشیم و در آرامش زندگی کنیم.

وقتی این دو فرشته تا این حد با ما مهربان بوده اند چگونه ممکن است ما بتوانیم با حرف های تند یا رفتارهای بی ادبانه باعث آزار آن ها شده یا کوچک ترین بی احترامی در حق آن ها روا بداریم؟

ما نه تنها باید به والدین خود احترام بگذاریم بلکه باید تا آن جا که می توانیم در کارها به آن ها کمک کرده و در دوران پیری در کنار آن ها باشیم تا هم خداوند و هم پدر و مادر از ما راضی و خوشنود باشند.

انشای عادی درباره احترام به پدر و مادر برای پایه پنجم

احترام به پدر و مادر یکی از وظایف مهمی است که همه ما انسان ها باید در انجام آن کوشا باشیم زیرا احترام به والدین نه تنها نشانه شخصیت خوب هر کس می باشد بلکه در کتاب های دینی به خصوص قرآن نسبت به آن تاکید فراوان شده است.

پدر و مادر دو فرشته مهربانی هستند که از همان ابتدا که چشمان خود را باز کردیم همواره یار و یاور و راهنمای ما در زندگی بوده اند و با حمایت و تلاش بی وقفه خود سعی کرده اند ما را در رفاه کامل بزرگ کنند.

چه شب هایی که مادر سر بر بالین نگذاشته تا بیماری فرزند عزیزش درمان شود و چه روزهایی که پدر قبل از طلوع آفتاب از خانه بیرون زده تا فرزند دلبندش گرسنگی نکشد. بله! احترام به پدر و مادر یک واجب دینی و شرعی و عرفی است که هر انسانی حتی سنگدل ترین افراد نیز اهمیت آن را درک می کنند و در واقع کمترین کاری است که ما می توانیم در مقابل کارهایی که پدر و مادر برای ما کرده اند انجام دهیم.

واقعیت این است که ما هر چقدر تلاش کنیم و حتی اگر همه عمرمان را به پای پدر و مادر بریزیم هرگز نمی توانیم زحمات آن ها را به طور کامل جبران کنیم اما با رعایت احترام و ادب در مقابل آن ها حداقل به آن ها نشان می دهیم که چقدر قدردان زحمات آن ها هستیم و باور کنید همین که آن ها این را بدانند برای آن ها کافی است.