انشا درباره پول برای پایه چهارم و پنجم دبستان (کودکانه و خواندنی)

انشای کودکانه درباره پول
انشای کودکانه درباره پول

پول و ثروت یکی از موضوعات جالب انشا نویسی برای دانش آموزان دبستانی است و آموزگاران بسیار مشتاق هستند درباره نوع دیدگاه و ذهنیت دانش آموزان خود نسبت به پول و راه های ثروت اندوزی بیشتر بدانند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه در مورد پول برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره پول برای پایه چهارم

همه ما دوست داریم پول و ثروت زیادی داشته باشیم تا بتوانیم راحت تر زندگی کنیم. به همین دلیل افراد بزرگسال معمولا سعی می کنند تا جایی که می توانند کار و تلاش کنند و با داشتن شغل بهتر، پول بیشتری به دست بیاورند.

به نظر من پولدار بودن تا یک جایی واقعا خوب است و کمک می کند تا همه نیازهای زندگی خود و خانواده خود را برطرف کرده و در رفاه کامل به سر ببریم، با این حال پدرم می گوید بعضی از آدم ها برای به دست آوردن پول بیشتر دست به هر کاری می زنند که این اصلا خوب نیست.

برخی از افراد به هر قیمتی که شده سعی می کنند ثروت بیشتری داشته باشند و برای آن ها مهم نیست که این پول و ثروت از چه راهی به دست بیاید. بعضی از ثروت ها هم باد آورده هستند و زیاد در زندگی آدم تاثیر خوبی نمی گذارند.

با همه این ها من فکر می کنم اگر انسان حریصی نباشیم و برای به دست آوردن پول بیشتر، چیزهای خوب را فدا نکنیم، پول و ثروت خوب است زیرا ما با پول بیشتر می توانیم به نیازمندان نیز کمک کرده، کارهای خیر انجام دهیم و گره از کار دیگران باز کنیم.

انشای ساده درباره پول برای پایه پنجم

موضوع پول یکی از موضوعات مهم در زندگی انسان ها است زیرا در دنیای ما، همه چیزهای مادی با پول به دست می آیند و نیازهای ما انسان ها مانند نیاز به غذا، پوشاک، تفریح و همچنین رفاه در زندگی از طریق پول تامین می شوند. بنابراین این که بگوییم پول بد است اصلا حرف درستی نیست.

پول و ثروتی که از راه تلاش و کوشش و از راه های درست به دست بیاید بسیار خوب است و هر چه برکت بیشتری داشته باشد بسیار هم بهتر می شود. مثلا یک پزشک، یک معلم، یک نجار، یک مهندس یا یک راننده تاکسی همگی زحمت می کشند تا پول بیشتری به دست بیاورند اما در عین حال هر یک خدمت بزرگی نیز به جامعه ارائه می دهند.

به هر حال در همه جا انسان هایی هم پیدا می شوند که عطش به دست آوردن پول بیشتر و بیشتر دارند و به شدت برای آن حرص می زنند. آن ها پول را فقط برای رفاه خود می خواهند و به دیگران هیچ کمک و خدمتی نمی کنند یا اگر خدمت کنند این خدمت آن ها همراه با دلسوزی و همدردی نمی باشد.

مثلا پزشکی که فقط به فکر درآمد بیشتر است و حس همدردی با بیمارش ندارد یا مهندس معماری که با وجود اعتماد مشتری هایش، سازه های محکمی درست نمی کند.

به نظر من پول خوب است اما ما انسان ها باید به گونه ای زندگی کنیم که وابسته یا برده پول نباشیم بلکه از پول برای ساختن زندگی بهتر برای خود و دیگران بهره ببریم.