انشا در مورد کلاغ با روش طبقه بندی برای نگارش پایه هفتم (جالب و خواندنی)

انشای کوتاه درباره کلاغ
انشای کوتاه درباره کلاغ

کلاغ از پرندگانی است که به نظر بسیاری از آدم ها از زیبایی خاصی برخوردار نمی باشد و صدای خوبی ندارد اما همین پرنده توانسته جایگاه خاصی در فرهنگ و ادبیات سرزمین های مختلف به دست آورد.

در ادامه دو انشای جالب درباره کلاغ با روش طبقه بندی کردن برای نگارش پایه هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره کلاغ برای کلاس هفتم

مقدمه: کلاغ یکی از جالب ترین پرندگانی است که خداوند آفریده و در طول تاریخ به دلیل ظاهر متفاوت و منحصر به فرد خود مورد توجه انسان ها قرار داشته است.

بدنه: کلاغ با بال های سیاه و صدای قار قار معروفش یکی از شناخته شده ترین موجودات در دنیای پر سر و صدای پرندگان است. این پرنده نیز مانند گنجشک در لا به لای درختان شهرها و روستاها پرواز می کند و یک موجود همه چیز خوار محسوب می شود که از دانه ها گرفته تا پنیر، کرم و حتی موش تغذیه می کند.

این پرنده از هوش بالایی در میان پرندگان برخوردار است و حرکات جالبش همیشه باعث تعجب انسان ها و به خصوص دانشمندان می شده است.

در برخی از فرهنگ ها این پرنده را شوم می دانند و بر این باور هستند که هر صبحی که با شنیدن صدای کلاغ آغاز شود روز خوبی نخواهد بود و اخبار بدی به دنبال خواهد داشت. حتی شنیده ام برخی خانم های مسن با شنیدن صدای کلاغ می گویند”خوش خبر!” و با این کلمه در واقع می خواهند تلقین بد به خود راه ندهند.

از همه این ها گذشته کلاغ هرگز به عنوان یک پرنده زیبا یا جذاب شناخته نشده است و ما تا به حال ندیده ایم کلاغ را داخل قفس کرده یا بفروشند. فکر می کنم این کار کاملا منطقی است، مثلا تصورش را کنید کلاغ داخل قفس در خانه مان نگه داری کنیم و هر صبح با صدای قار قارش از خواب بپریم!

نتیجه: اگرچه بسیاری از افراد از کلاغ خوش شان نمی آید اما این پرنده نیز مانند پرندگان دیگر جذابیت های خاص خودش را دارد و بی شک فایده هایی برای طبیعت دارد که ممکن است ما از آن غافل باشیم.

انشای زیبا در مورد کلاغ برای کلاس هفتم

مقدمه: کلاغ این پرنده باهوش با پرهای سیاه و چشمان نافذش در فرهنگ های مختلف به عنوان یه پرنده نمادین شناخته شده و افراد با دیدن این پرنده و شنیدن صدایش احساسات گوناگونی را تجربه می کنند.

بدنه: کلاغ پرنده ای با جثه متوسط و صدایی خاص است که نه در ظاهر و نه در باطن نمی توان آن را موجودی معمولی در نظر گرفت. بی شک ظاهر خاص این پرنده که سیاهی و تاریکی مطلق را در ذهن آدم ها تداعی می کند در غیر معمولی به نظر رسیدن و مرموز بودن آن بی تاثیر نیست.

کلاغ مانند هر پرنده دیگر در آسمان آبی پرواز می کند، اما حرکات هوشمندانه ای که از خود نشان می دهد و صد البته صدای منحصر به فردش باعث می شود توجه آدم های روی زمین را به سمت خود جلب کند. اگرچه این جلب توجه ریشه در شهرت کلاغ در ادبیات و فرهنگ های مختلف نیز دارد.

در برخی فرهنگ ها کلاغ را شوم می دانند و به خصوص صدای آن را مظهر شنیدن اخبار بد می شناسند اما این پرنده در بسیاری از فرهنگ ها نیز به عنوان نماد حکمت و شجاعت شناخته شده است. در شعر و ادبیات جهان نیز از کلاغ به عنوان مظهری از هوشمندی، عشق یا حتی گاهی پیش گویی اتفاقاتی که در آینده رخ می دهند یاد می کنند.

این پرنده با چشمانی که گویا همیشه چیزی در خود پنهان می دارد، پرهایی که تاریکی را در هوا پخش می کنند و صدایی که در گوش هر کس به گونه ای متفاوت طنین انداز می شود در آسمان دشت ها، شهرها و روستاها به پرواز در می آید.

بسیاری از انسان هایی که ساعت ها به تماشای کلاغ نشسته اند بر این باور هستند که این موجود مرموز رازهای مخفی زیر پرهای سایه گونه اش پنهان داشته و همچون هنرمندی ماهر است که ظاهرش با آن چه در دل دارد کاملا متضاد می باشد.

نتیجه: فرهنگ های مختلف با توجه به ظاهر موجودات آن ها را قضاوت می کنند که این قضاوت گاه ریشه در خرافات دارد اما حقیقت آن است که همه حیوانات و پرندگان خلقت خداوند هستند و قدرت ماورایی آن ها تنها تا همان اندازه ای است که خود به آن ها می دهیم.