دو انشای ساده درباره هدف از درس خواندن برای کودکان (چهارم و پنجم دبستان)

انشا درباره هدف از درس خواندن برای کودکان
انشا درباره هدف از درس خواندن برای کودکان

بسیار مهم است که هر دانش آموز از همان ابتدای شروع تحصیل خود به این مسئله که هدفش از درس خواندن چیست توجه داشته باشد و موضوع انشای هدف از درس خواندن می تواند نیروی محرکه خوبی برای این منظور باشد.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره هدف از درس خواندن و تحصیل آماده کرده ایم که می تواند الهام بخش دانش آموزان پایه چهارم و پنجم باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره هدف از درس خواندن برای پایه چهارم ابتدایی

درس خواندن و تحصیل کردن بسیار مهم است و همه ما در تمام مراحل زندگی خود به خصوص دوران کودکی، نوجوانی و جوانی باید درس بخوانیم. درس خواندن در سال های اول مدرسه به خاطر یادگیری خواندن و نوشتن است و همین خواندن و نوشتن در تمام دوران زندگی به ما کمک می کند تا همیشه دانش بیشتری بیاموزیم.

به نظر من آدم های مختلف هدف های مختلفی از درس خواندن دارند، بعضی افراد درس می خوانند تا فقط بتوانند بخوانند، بنویسند و حساب کنند. بعضی افراد درس می خوانند تا درباره دنیا بیشتر بدانند، بعضی افراد هم درس می خوانند تا در آینده شغل خوبی داشته باشند.

در کل اگر هدف همه ما از درس خواندن، آموختن چیزهای بیشتر در طول زندگی باشد نه تنها می توانیم در آینده به فرد موفقی تبدیل شویم بلکه هیچ وقت، حتی بعد از تمام شدن درس مان هم دست از یاد گرفتن برنمی داریم و همیشه سعی می کنیم با کنجکاوی بیشتر، اطلاعات خودمان را از همه چیز بالاتر ببریم.

هدف من از درس خواندن در درجه اول این است که به فرد مفیدی در جامعه ام تبدیل شوم، به علاوه دوست دارم پدر و مادرم به من افتخار کنند و همچنین بیشتر و بیشتر درباره دنیا و مردم و فرهنگ های مختلف بدانم.

انشا درباره هدف از درس خواندن برای پایه پنجم ابتدایی

ما به مدرسه می رویم تا درس بخوانیم و تحصیل کنیم تا در آینده بتوانیم خدمات مفیدی برای کشور و مردم انجام دهیم چون برای داشتن یک شغل خوب در آینده نیاز داریم که اطلاعات خودمان را در زمینه های مختلف بالا ببریم.

البته درس خواندن فقط به معنای مدرسه رفتن نیست، بلکه ما بعد از تمام شدن دوران مدرسه هم باید به یادگیری هر چه بیشتر و افزایش اطلاعات خودمان ادامه دهیم تا با دانش روز دنیا آشنا باشیم. علاوه بر این به فرموده پیامبر عزیزمان، ما ز گهواره تا گور باید به دنبال کسب دانش باشیم.

هدف من از درس خواندن این است که هر روز سواد خودم را افزایش دهم، به همکلاسی هایم کمک کنم، در آینده به آدم مفیدی تبدیل شوم و در مسیر توسعه و آبادانی کشورم تلاش کنم زیرا هر چه یک کشور مردم با سوادتری داشته باشد حرف های بیشتری برای گفتن دارد و می تواند در سطح جهان به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند.

مادرم می گوید ما آینده سازان کشورمان ایران هستیم و موفقیت و پیشرفت وطن در گروی تلاش ما در زمینه تحصیل و درس خواندن است، بنابراین یکی از مهم ترین هدف های ما از درس خواندن باید همین موضوع باشد.