دلنشین ترین انشاهای ادبی درباره دوست (کلاس ششم و هفتم)

انشا درباره دوست برای کلاس ششم و هفتم
انشا درباره دوست برای کلاس ششم و هفتم

انشا درباره دوست و رابطه دوستی یکی از پر طرفدارترین انشاهای مدرسه است و معلمان انشا معمولا از دانش آموزان خود می خواهند احساس واقعی خود درباره دوست را در قالب کلمات به بهترین شکل ممکن توصیف کنند.

ما نیز در ادامه دو انشای زیبا درباره دوست برای کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که بی شک الهام بخش شما عزیزان نوجوان در نگارش انشاهای زیباتر خواهد بود، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره دوست برای پایه ششم

دوست خوب گنجینه ای ارزشمند در زندگی است که باعث می شود زندگی برای ما شیرین تر شده و راحت تر بتوانیم بر مشکلات سختی که با آن ها روبرو می شویم غلبه کنیم. همه ما می توانیم از این نعمت بسیار عالی در زندگی خود بهره مند شویم اما حفظ رابطه دوستی و نگه داشتن دوستان خوب کار هر کسی نیست.

دوست خوب کسی است که می تواند تنهایی های ما را پر کند، به حرف های ما گوش دهد، ما را راهنمایی کند، در شادی های ما شریک باشد و در غم های ما سنگ صبور شود. دوست خوب هر کاری می کند تا ما خوشحال باشیم و زمانی که به کمک نیاز داریم هر طور شده به ما یاری می رساند.

من دوستان بسیار خوبی دارم که به قدری مهربان و دلسوز هستند که حتی تصور زندگی بدون آن ها برایم دشوار است و تنها مدتی دوری از آن ها برایم غیر قابل تحمل می باشد. ما رازهای زیادی با هم داریم، تکالیف مدرسه را در کنار هم انجام می دهیم، در جشن تولدهای هم شرکت می کنیم و مهم تر از همه این که زمانی که در مورد موضوعی دچار تردید هستیم با هم مشورت می کنیم.

رابطه دوستی همچون طنابی قوی و ناگسستنی بین دو نفر است که هر چه زمان می گذرد و عمر آن بیشتر می شود نه تنها پوسیده نمی شود بلکه استحکام آن بیشتر افزایش می یابد. قدر دوستان خوب خود را بدانیم و در حفظ روابط دوستی تلاش کنیم که رفیق خوب را به راحتی نمی توان پیدا کرد.

انشا درباره دوست برای پایه ششم

دنیای بدون دوستان خوب بی رحم ترین دنیا است، دنیایی سیاه و تاریک که در آن خبری از شیطنت ها، شادی ها، درد دل کردن ها و دور همی ها نیست. دنیای بدون دوست مانند گلی زیبا اما مصنوعی است که هر چقدر به آن آب و نور برسانیم بزرگ تر نمی شود و هیچ تغییری در آن راه ندارد.

دوست همچون جواهری گرانبها است که در هیچ جواهر فروشی نمی توانی همتایش را بیابی. گنجینه ای که برای یافتنش نیازی نیست به اعماق دریاها بروی اما ارزشی بی نهایت بیشتر از مرواریدهای درخشان دارد.

من دوستانی خوب و با وفا دارم که باعث شده اند زندگی ام بسیار گرم و زیبا باشد، آن ها ستارگان شب های تاریک من هستند و در خوشی ها و ناخوشی ها، سلامتی و بیماری، شادی و ناراحتی، سختی و آسانی و خلاصه همه لحظه های زندگی ام در کنارم می مانند.

آن ها فرشتگانی هستند که از طرف خداوند به دنیای ما آدم ها هدیه داده شده اند تا شانه ای محکم برای تکیه دادن ما شوند و گوش هایی آماده برای شنیدن هر چه دل تنگ مان می گوید.

اگر دوست صمیمی و خوب نداری حتما به دنبال آن باش که بهترینش را پیدا کنی و اگر در حال حاضر دوستان خوبی داری در حفظ رابطه دوستی تلاش کن که اگر این پیوند پاره شود هرگز نمی توان مثل روز اول آن را گره زد.