انشا درباره ماه رمضان برای پایه چهارم و پنجم دبستان (به زبان کودکانه)

انشای کودکانه درباره ماه رمضان
انشای کودکانه درباره ماه رمضان

ماه مبارک رمضان ماه پر برکت و عزیزی برای همه مسلمانان دنیا است، ماهی که در آن به مهمانی خداوند دعوت می شویم و می توانیم از برکات بیکران لحظات سحری و افطار نهایت بهره را ببریم.

به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، در ادامه دو انشای ساده درباره ماه رمضان برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره ماه رمضان برای کلاس چهارم

ماه رمضان ماهی است که در آن همه مسلمانانی که روزه بر آن ها واجب شده است روزه می گیرند، یعنی از اذان صبح تا اذان مغرب از خوردن و نوشیدن و همچنین کارهایی که روزه را باطل می کند پرهیز می کنند.

علاوه بر این مسلمانان روزه دار نباید کارهای بد و گناه انجام دهند بلکه باید سعی کنند با انجام کارهای خوب باعث خوشنودی خداوند و بندگان خدا شوند.

مادرم می گوید ماه رمضان ماه مهمانی خدا است و همه مسلمانان در این ماه به این مهمانی دعوت می شوند اما شرط دعوت شدن این است که اگر به سن تکلیف رسیده ایم و دچار بیماری نیستیم روزه بگیریم. البته کسانی هم که نمی توانند روزه بگیرند دعوت هستند به شرط آن که گوش، چشم و زبان خود را از گناه دور نگه داشته و به مردم روزه دار کمک کنند.

در ماه رمضان مراسم مهم زیادی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها شب های قدر است. من و خانواده ام در این شب های عزیز تا صبح در مسجد می مانیم و در دعا و عزاداری شرکت می کنیم.

من در سال گذشته برای اولین بار روزه گرفتم. البته روزه گرفتن برایم آسان نبود و بسیار گرسنه می شدم، حتی یک بار در طول روز که حواسم نبود کمی خوراکی خوردم اما مادرم گفت چون یادم نبوده روزه هستم اشکالی ندارد.

من روزه گرفتن را با همه سختی هایش دوست دارم و امیدوارم امسال هم بتوانم همراه پدر و مادرم در این ماه مبارک روزه بگیرم و در مهمانی خداوند شرکت کنم.

انشای ساده درباره ماه رمضان برای کلاس پنجم

ماه مبارک رمضان نزدیک است و من برای رسیدن آن لحظه شماری می کنم زیرا قرار است مثل سال های گذشته همراه خانواده ام روزه بگیرم.

من عاشق روزه گرفتن و به خصوص بیدار شدن برای سحری و لحظات افطار هستم. به خصوص این که به گفته مادرم در این ماه ما به خداوند نزدیک تر هستیم و می توانیم هر چه که بخواهیم از او درخواست کنیم به شرط آن که با روزه گرفتن و انجام کارهای خوب به خداوند ثابت کنیم که سعی می کنیم بندگان خوبی برایش باشیم.

یک موضوع مهم در مورد ماه رمضان این است که همه روزه داران باید بدانند روزه داری فقط این نیست که از صبح تا شب چیزی نخوریم و گرسنه بمانیم بلکه در کنار تحمل گرسنگی و تشنگی لازم است دست، زبان، گوش و چشم خود را از انجام کارهای بد حفظ کرده و مراقب باشیم که با حرف ها و کارهای خود دیگران را آزار ندهیم.

علاوه بر این ما باید دقت کنیم که روزه گرفتن بدون نماز و عبادت چندان معنا ندارد و باید حواس مان باشد که نمازهای خود را سر وقت بخوانیم و به بهانه گرسنگی آن ها را به تاخیر نیندازیم.

یکی از اتفاقات خوب ماه رمضان این است که ما هر جمعه به خانه یکی از اقوام خود دعوت می شویم تا افطاری را دور هم باشیم که خیلی خوش می گذرد. مادرم می گوید افطاری دادن در ماه رمضان بسیار کار پسندیده ای است به خصوص اگر در افطاری دادن، نیازمندان را فراموش نکنیم و به یاد فقرا و افراد گرسنه ای که غذایی برای خوردن ندارند باشیم.