انشای کوتاه درباره ماه اسفند و روزهای پایانی سال برای کلاس ششم و هفتم

انشا درباره ماه اسفند و روزهای پایانی سال
انشا درباره ماه اسفند و روزهای پایانی سال

ماه اسفند و روزهای آخر سال همیشه خاطره انگیز و پر از شادمانی است، به خصوص برای دانش آموزان که برای رسیدن ایام عید لحظه شماری می کنند.

به بهانه فرا رسیدن آخرین ماه زمستان، در ادامه دو انشای جالب درباره ماه اسفند و روزهای پایانی سال برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کوتاه درباره ماه اسفند برای پایه ششم

زمستان فصل طولانی است و بسیار کُند و آرام می گذرد اما به هر حال می گذرد و ما مثل همیشه به ماه پر هیجان و شاد اسفند می رسیم.

اسفند آخرین ماه زمستان و آخرین ماه سال است که در آن سال کهنه و پیر نفس های آخرش را می کشد و هوای عید نوروز و بهار و سال جدید همه جا را پر می کند. من عاشق اسفند ماه هستم و به نظرم زیبایی و هیجان و حس و حال خوب این ماه حتی از روزهای بهار نیز پر رنگ تر است.

اسفند برای هر کس معنایی دارد، مادران مهربان ما در این روزهای پایانی سال سرگرم خانه تکانی هستند که البته روی همه اعضای خانواده تاثیر خودش را می گذارد. پدران زحمت کش سعی می کنند برای خرید آخر سال و همچنین عید نوروز برنامه ریزی مالی داشته باشند و ما دانش آموزان در هر سن و سالی که باشیم در این روزها بسیار ذوق زده هستیم.

روزشماری برای تعطیلات عید نوروز، شب چهار شنبه سوری و شادی خرید لباس نو، بی شک هر یک حتی به تنهایی می تواند هر دانش آموزی را به اوج هیجان برساند و ما در ماه اسفند همه این هیجان را با هم تجربه می کنیم. پس چندان عجیب نیست که من و همه دوستانم اسفند را بهترین ماه سال و روزهای پایانی سال را بهترین روزهای زندگی خود بدانیم.

امیدوارم همه کودکان و نوجوانان سرزمینم در این روزها حال و هوای خوبی را تجربه کنند و هیچ کس غمگین نباشد.

انشای زیبا درباره روزهای پایانی سال برای پایه هفتم

می خواهم حال و هوای اسفند و روزهای پایانی سال را توصیف کنم و هر چه فکر می کنم چیزی به ذهنم نمی رسد چون حس و حال این روزها وصف نشدنی هستند و من به قدری در این روزها هیجان زده هستم که نمی توانم ذوقم را در قالب کلمات وصف کنم، من در این روزها سر از پا نمی شناسم.

اگر بخواهم از هوا بگویم که بسیار تازه و با طراوت است، هوا در یک کلام بوی عید می دهد، بوی بهار، بوی تحویل سال و بوی شکوفه ها و باران.

اگر بخواهم از مدرسه بگویم که همه بچه ها درست مثل خودم فوق العاده هیجان زده رسیدن سال نو هستند و همه درباره برنامه هایی که برای عید نوروز دارند با یکدیگر صحبت می کنند.

اگر بخواهم از فضای خانه بگویم که خانه تکانی در آن موج می زند. مادرم در تکاپوی تمیز کردن خانه است و به معنای کامل کلمه خانه مان را تکان می دهد و در این گیر و دار البته ما بچه ها نیز گاهی باید بخشی از کار را بر عهده بگیریم اما ارزشش را دارد زیرا لحظه تحویل سال، خانه ما از تمیزی می درخشد.

اگر بخواهم از حال و هوای محله ام بگویم که درختان جوانه زده اند، بعضی از آن ها نیز شکوفه داده اند و مردم نیز اغلب سرگرم خریدهای سال نو در خیابان های شلوغ به این سو و آن سو می روند.

بله! همه جای بوی عید می دهد و در این میان سر و صدای چهار شنبه سوری این شادی و این همه هیجان را تکمیل می کند. من عاشق اسفند ماه و همه زیبایی هایش هستم، زیبایی های از جنس ماهی قرمز در تنگ، خرید آجیل و شیرینی، بوی لباس نو و غرق شدن در رویای عیدی گرفتن و مهمانی رفتن.

من بی صبرانه در انتظار اسفند و روزهای پایانی سال هستم.