انشا درباره غروب دریا برای پایه هشتم و نهم (ادبی، زیبا و جانانه)

انشا درباره غروب دریا
انشا درباره غروب دریا

توصیف پدیده های طبیعی یکی از شیوه های موثر در تقویت قوه تخیل و نگارش دانش آموزان می باشد و ما در ادامه دو انشای زیبا درباره غروب دریا برای دانش آموزان کلاس هشتم و نهم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ادبی درباره غروب دریا برای پایه هشتم

مقدمه: هر یک از آفریده های خداوند بزرگ یک نعمت است و ما به طریقه ای از آن بهره می بریم، خواه باران و برف باشد یا بهار و تابستان یا خورشید و ماه یا طلوع و غروب خورشید.

بدنه: یکی از زیباترین پدیده هایی که تا به حال دیده ام و هر بار من را در بهت و حیرتی عمیق غرق کرده است صحنه شگفت انگیز غروب خورشید در دریا است زمانی که در ساحل قدم می زنم و در لحظه دیدار روز و شب خودم را به زیبایی سحر انگیز و رویایی غروب دریا می سپارم.

غروب دریا یک نوع شادی عمیق و در عین حال اندوهی غم بار در دلش نهفته دارد. گویی در یک لحظه همه احساس های خوب و غم انگیز را با هم در وجودمان احساس می کنیم و خودمان هم نمی فهمیم در چه حس و حالی فرو می رویم.

غروب دریا هر بار با بار قبلش متفاوت است، هر بار سبک و سیاقش تغییر می کند و در هر دریایی متفاوت از دریای دیگر است اما در هر حالت و شکل و رنگی همواره زیبا است. دریا هنگام غروب خورشید گاه به رنگ طوسی و خاکستری می ماند و گاه رنگ نارنجی آسمان، رنگ غالبش می شود. گاه خورشید همانند نقطه ای شعله ور از دور دیده می شود و گاه خورشیدی بزرگ پهنه دریا را احاطه می کند گویی می خواهد تو را در خودش غوطه ور سازد.

غروب دریا حاصل هنرنمایی دریا، آسمان و خورشید است و چه شگفتانه در این هنرنمایی ظاهر می شوند که حاصل آن چشمان هر بیننده ای را خیره و مبهوت می سازد.

نتیجه: غروب خورشید در دریای نیلگون تماشایی و غیر قابل توصیف است، فقط باید خودت در ساحل یا داخل یک قایق وسط دریا باشی و لحظه غروب شود و بتوانی این همه زیبایی را با چشمانت ببینی و با تمام وجودت درک کنی.

انشای ادبی درباره غروب خورشید برای پایه نهم

نمی دانم تا به حال در حال قدم زدن کنار ساحل یا زمانی که با خانواده در ساحل دریا چادر زده اید به تماشای غروب دریا نشسته اید؟ اگر این طور است غروب دریا با زیبایی جادویی اش حتما دل شما را به رویاهای دوردست و افکار دلنشین آن سوی آشفتگی های روزمره برده است.

دریایش فرق نمی کند، شمال کشور باشد یا جنوب، دریای خزر باشد یا خلیج فارس، بهار باشد یا پاییز، در هر حال اگر در یک آسمان صاف که ابری در آن دیده نمی شود نظاره گر دریا و غروب آن بوده باشید خوب می دانید که چنین لحظه هایی را باید قاب گرفت و برای همیشه در ذهن و حافظ ثبت کرد.

چنین صحنه هایی را باید زندگی کرد، باید نفس کشید، باید همه چشم شد و یک ثانیه اش را نیز از دست نداد. من عاشق غروب دریا هستم اما متاسفانه کمتر پیش می آید که در لحظه غروب در حوالی دریا بوده باشم تا بتوانم به شکار این قشنگی بی کران بنشینم.

در عمرم دو بار غروب دریا را تماشا کرده ام و خوب می دانم تا ابد ترکیب رنگ و طرح وحشی و آرامش و سکون آن لحظه ها را فراموش نخواهم کرد. اگر شما تا به حال این صحنه را از نزدیک ندیده اید باید بگویم هر چه شنیده اید یا در تصاویر نقاشی شده یا حتی عکس های دوربین دیگران از غروب دریا دیده اید در مقابل زیبایی واقعی آن یک در هزار است.

به خداوند بزرگ سوگند که خالق چنین زیبایی خودش تا بی نهایت زیبا است و همه این زیبایی ها تنها آینه هایی هستند که ذره ای از زیبایی خودش را به چشمان من و شما بیاورند.