انشای ساده درباره امام حسین (ع) به زبان کودکانه (کلاس چهارم و پنجم)

انشای کوتاه درباره امام حسین علیه السلام
انشای کوتاه درباره امام حسین علیه السلام

امام حسین علیه السلام از پیشوایان دینی و سومین امام معصوم ما شیعیان هستند که در طول زندگی گهربار خود نقش مهمی در زنده نگه داشتن اسلام ایفا کردند و با حادثه کربلا و جان فشانی های ایشان و یاران وفادارشان، نام حسین تا ابد در حافظه تاریخ ثبت شود.

در ادامه دو انشای ساده درباره امام حسین برای کودکان پایه چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره امام حسین علیه السلام

امام حسین علیه السلام امام سوم ما شیعیان و فرزند امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) می باشند. ایشان نوه گرامی پیامبر اسلام هستند و در آغوش بزرگ ترین انسان های عالم رشد کرده و بزرگ شدند.

امام حسین بعد از برادر بزرگوارشان امام حسن علیه السلام به امامت رسیدند و به هدایت مسلمانان پرداختند. ایشان نقش مهمی در زنده نگه داشتن اسلام و قرآن ایفا کردند و در حادثه کربلا که یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخ اسلام می باشد با شهادت خود و یاران وفادارشان توانستند دین حضرت محمد (ص) را از آسیب هایی که ممکن بود دشمنان اسلام وارد کنند حفظ کرده و با خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند.

ایشان در کربلا برادر، فرزند و اصحاب عزیزشان را از دست دادند و خود نیز با رشادت جنگیدند تا این که در نهایت شهد شیرین شهادت را نوشیده و مرگ در راه دین را در آغوش کشیدند.

روز ولادت امام حسین علیه السلام به نام روز پاسدار ثبت شده است و روز شهادت ایشان روز عاشورای حسینی در ماه محرم می باشد. هر سال شیعیان در نقاط مختلف دنیا دهه اول محرم را به عزاداری و سوگواری برای شهادت ایشان و یاران وفادارشان می پردازند و این مراسم بعد از هزار و چهارصد سال همچنان با سوز و گداز هر چه تمام تر برگزار می شود.

انشای کوتاه درباره امام حسین علیه السلام

ماه شعبان یکی از ماه های خجسته قمری است که سالروز میلاد چندین امام بزرگوار ما شیعیان را در خود جای داده است. امام حسین علیه السلام در سومین روز از این ماه متولد شده اند و امام سوم ما می باشند.

روز میلاد امام حسین به نام روز پاسدار نام گذاری شده زیرا آن حضرت الگوی واقعی همه پاسدارانی هستند که در راه حفاظت و پاسداری از دین اسلام زحمات زیادی کشیده و از جان خود در این راه گذشتند.

بی شک زندگی و شهادت امام حسین نقش مهمی در زنده نگه داشتن اسلام ایفا کرده و حادثه کربلا حتی بعد از 1400 سال هنوز سینه دوستداران ایشان را به درد می آورد. حادثه ای که در آن به پیر و جوان و حتی نوزاد رحم نشد و آن حضرت به همراه خانواده و عزیزانش در راه حفظ اسلام جان فشانی ها کردند.

پاسداری از اسلام وظیفه تنها یک گروه یا یک شخص خاص نیست بلکه همه ما به عنوان مسلمانان شیعه وظیفه داریم راه سرورمان امام حسین علیه السلام را ادامه داده و تا جان در بدن داریم برای دفاع از اسلام و قرآن تلاش کنیم.

امام حسین علیه السلام الگوی همه شیعیان هستند. ایشان به ما نشان دادند حتی پیروزی تنها در گروی زنده ماندن نیست بلکه گاهی با شهادت می توان پیروز شد. بله! ایشان در کربلا به شهادت رسیدند اما نام شان تا ابد در حافظه مسلمانان حک شد و تا دنیا دنیا است از ایشان به خوبی و نیکی یاد می شود در حالی که دشمنان ایشان تا ابد در لعن و نفرت باقی خواهند ماند.