انشا درباره جنگل برای پایه چهارم و پنجم ابتدایی (ساده و کودکانه)

انشای زیبا و ساده درباره جنگل
انشای زیبا و ساده درباره جنگل

جنگل طبیعتی زیبا با درختان سر به فلک کشیده است که جز منابع طبیعی به شمار می رود و ما انسان ها مسئول حفاظت و مراقبت از آن می باشیم. به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه درباره جنگل برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره جنگل برای کلاس چهارم ابتدایی

جنگل یکی از زیباترین پدیده های طبیعت است که در دل آن سرسبزی و زندگی جریان دارد.

زمانی که ما وارد یک جنگل انبوه با درختان بلند و تنومند می شویم از هر طرف صدایی می شنویم. مثلا صدای دارکوبی که با نوک خود به درخت می کوبد، صدای رودخانه ای که از یک سوی جنگل تا یک سوی دیگر آن جریان دارد یا صدای آواز پرندگان که در لا به لای درختان پرواز می کنند.

جنگل دنیای حیوانات و درختان است و بستگی به نوع جنگل ممکن است گونه های مختلف جانوری در آن زندگی کنند. همچنین در بعضی از جنگل ها رودخانه هایی جریان دارد که داخل آن ها ماهی های مختلف دیده می شود.

من عاشق طبیعت و سرسبزی جنگل هستم و هر وقت با خانواده خود به شمال کشور مسافرت می کنم از والدین خود می خواهم حتما به دل جنگل برویم و چند ساعت در آن جا چادر بزنیم.

من وقتی با نگاه کردن به این همه زیبایی در جنگل به یاد قدرت خداوند بزرگ می افتم که چنین چیزهایی آفریده است و ما با تماشای آن ها بسیار لذت می بریم.

انشای کودکانه در مورد جنگل برای پنجم ابتدایی

در میان منابع طبیعی که خداوند در اختیار ما انسان ها و همه موجودات کره زمین قرار داده است می توان به جنگل اشاره کرد که بسیار سرسبز و زیبا است و فایده های زیادی برای ما انسان ها و حیوانات مختلف دارد.

جنگل ها معمولا دارای درختان بلند و گیاهان انبوه هستند و حیوانات مختلف از سنجاب و خرگوش گرفته تا شیر و خرس و گرگ در آن ها زندگی می کنند اگرچه نوع حیوانات هر جنگل به آب و هوای منطقه نیز بستگی دارد.

یکی از زیبایی های جنگل این است که به هر طرف آن نگاه می کنیم طراوت و تازگی موج می زند و دل آدم به هیجان می آید. من عاشق جنگل هایی هستم که رودخانه از آن ها عبور می کند. وقتی به صدای آب رودخانه که آرام از میان درختان عبور می کند گوش می کنم حس می کنم با من حرف می زند و از مسیر پر فراز و نشیبی که آمده است می گوید.

متاسفانه بعضی از آدم ها به طبیعت از جمله جنگل ها آسیب می زنند، مثلا در مناطق درختی آتش روشن می کنند یا زباله های خود را در جنگل ها رها می کنند که اصلا کار درستی نیست. همچنین شکارچیان گاهی به شکار غیر مجاز دست زده و حیوانات جنگل را از بین می برند.

هیچ یک از این کارها درست نیست زیرا همه ما در برابر نعمت های خداوند و منابع طبیعی مسئول هستیم و باید از آن ها محافظت کنیم تا خداوند از ما رضایت داشته باشد.