انشاهای تاثیرگذار درباره روز دانش آموز و 13 آبان (چهارم و پنجم ابتدایی)

انشای کودکانه درباره روز دانش آموز
انشای کودکانه درباره روز دانش آموز

به مناسبت فرا رسیدن روز 13 آبان که به نام روز دانش آموز شناخته شده و یادآور نقش پر رنگ دانش آموزان عزیز در پیروزی انقلاب اسلامی می باشد، در ادامه دو انشای زیبا درباره روز دانش آموز برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که بی شک الهام بخش آن ها در نگارش انشاهای تاثیر گذار می باشد.

با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا درباره روز دانش آموز برای چهارم دبستان

روز 13 آبان یکی از روزهای پر حادثه در تاریخ انقلاب اسلامی است اما یکی از مهم ترین آن ها این است که به دلیل یک اتفاق تلخ و البته افتخار آمیز به عنوان روز دانش آموز در نظر گرفته شده است.

علت نام گذاری این روز به نام روز دانش آموز این است که در سال 1357 و تنها چند ماه مانده به پیروزی انقلاب اسلامی که تمام ایران یکپارچه در اعتراض به رژیم شاهنشاهی به خیابان ها می ریختند و تظاهرات به راه می انداختند، در چنین روزی دانش آموزان کم سن و سال توانستند قدم بزرگی در این جریان بردارند.

در 13 آبان سال 1357 تعدادی از دانش آموزان غیور تهرانی از تعطیلات مدارس استفاده کرده و در حوالی دانشگاه تهران تجمع کردند و بر علیه رژیم پهلوی شعارهایی سر دادند. تظاهرات آن ها در کنار دانشجویان و مردم انقلابی باعث ترس سربازان شد، به همین دلیل سعی کردند با گازهای اشک آور و حتی تیراندازی جلوی این سیل خروشان را بگیرند.

در این حادثه غم انگیز تعدادی از دانش آموزان عزیز کشورمان به شهادت رسیدند و به همین دلیل این روز که با خون این شهدا رنگین و در تاریخ ثبت شده بود بعد از انقلاب به نام روز دانش آموز در نظر گرفته شد.

انشا درباره روز دانش آموز برای پنجم دبستان

روز دانش آموز روزی است که به همه ما نشان می دهد حق طلبی و مبارزه در برابر باطل سن و سال نمی شناسد و همه ما در هر سن و مقطعی که باشیم باید در مقابل حرف زور بایستیم و تا پای جان از ارزش های انقلاب خود محافظت کنیم.

روز 13 آبان که به نام روز دانش آموز ثبت شده یکی از روزهای خونین تاریخ انقلاب اسلامی است که نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشته است زیرا در چنین روزی تعدادی از دانش آموزان جان بر کف در راه مبارزه با شر به پا خاستند و با شهادت خود به تمام دنیا اعلام کردند که انقلاب با خون تمام مردم حتی کودکان و نوجوانان شکفته می شود.

ما نیز در روز دانش آموز باید به خودمان و دوستان خود یادآوری کنیم که این انقلاب به راحتی به دست نیامده است که بخواهیم آن را به راحتی به دست افراد شرور و طرفداران باطل بدهیم. خون های زیادی درخت انقلاب ما را آبیاری کرده اند و ما به حرمت خون آنان باید تا آن جا که می توانیم در حفظ انقلاب خود کوشا باشیم.

اگر در آن دوران بهترین کار اعتراض و تظاهرات بر علیه شر بود، در زمان ما بهترین کار این است که خوب درس بخوانیم تا در آینده بتوانیم به سربلندی کشورمان در سطح دنیا کمک کرده و باعث افتخار مملکت خود شویم. به امید درخشش روز افزون ایران و ایرانیان در سراسر دنیا.

همچنین بخوانید : انشاهای خونین درباره روز دانش آموز و 13 آبان (پایه ششم و هفتم)