انشاهای کودکانه درباره روز مادر برای پایه چهارم و پنجم ابتدایی

انشای زیبا و کودکانه در مورد روز مادر
انشای زیبا و کودکانه در مورد روز مادر

سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز مادر نزدیک است و همه کسانی که از نعمت مادر برخوردار هستند در تب و تاب و برنامه ریزی برای این روز با شکوه می باشند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه در مورد روز مادر برای کلاس چهارم و پنجم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره روز مادر برای کلاس چهارم

روز تولد حضرت فاطمه زهرا که در تقویم ما به نام روز مادر ثبت شده یکی از بهترین روزهای سال است. در این روز همه ما سعی می کنیم از زحمات مادر خود تشکر کرده و با دادن هدیه او را خوشحال کنیم.

مادر یک فرشته از طرف خداوند است که همیشه کنار ما می ماند و با صدای آرام و لبخندش دل ما را شاد می کند. من مادرم را خیلی دوست دارم و همیشه به او احترام می گذارم چون او کسی است که من را به دنیا آورده و بیشتر از هر کس دیگری حال من را درک می کند.

مادر زحمت های زیادی برای ما کشیده است، روزهایی که مریض شده ایم مراقب ما بوده که زودتر خوب شویم، شب ها برای ما لالایی خوانده که راحت بخوابیم و همیشه غذای گرم برای ما آماده کرده تا به خوبی رشد کرده و بزرگ شویم.

مادر بسیار صبور و مهربان است ووظیفه ما است که قدر زحمات او را بدانیم و همیشه به بهانه های مختلف مانند روز مادر از او تشکر کنیم. اگرچه هرگز نمی توانیم زحمات او را به طور کامل جبران کنیم اما می توانیم دلش را شاد کرده و به او بگوییم که چقدر دوستش داریم.

انشای روان درباره روز مادر برای کلاس پنجم

روز مادر یکی از آن روزهای قشنگ و خاطره انگیزی است که من هر سال برای رسیدنش روزشماری می کنم و از یک ماه قبل از آن هم کلی برنامه ریزی می کنم تا در این روز، به بهترین شکل ممکن باعث خوشحالی مادرم شوم.

مادرم زحمت های زیادی برای من کشیده است و روز مادر یک بهانه خیلی زیبا است تا با تقدیم کردن یک هدیه، یک شاخه گل یا کلمات محبت آمیز بتوانم کمی از زحماتش را جبران کرده و به او بگویم که چقدر از او به خاطر کارهایی که برای من کرده تشکر می کنم.

روز مادر سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا می باشد. این بانوی بزرگ به عنوان مادر، همسر و دختر نمونه در اسلام شناخته شده و روز تولدش برای همه مسلمانان به خصوص ایرانی ها بسیار مقدس می باشد.

به نظر من نام گذاری این روز خجسته به نام روز مادر کار بسیار زیبایی است زیرا مادران ما قلب های بسیار بزرگی دارند و چه روزی بهتر از میلاد حضرت فاطمه می تواند یادآور این همه بزرگی و خوبی باشد؟

روز مادر نزدیک است و من در همین نوشته هایم از مادرم که بهترین مادر دنیا است تشکر می کنم و امیدوارم روزی بتوانم با افتخار آفرینی برای خانواده ام، زحمات بی دریغ او را جبران کنم. روز مادر را به همه مادران سرزمینم تبریک می گویم.