انشا درباره سرماخوردگی و آنفلوآنزا برای کلاس چهارم و پنجم (کودکانه و ساده)

انشا درباره سرماخوردگی و آنفلوآنزا
انشا درباره سرماخوردگی و آنفلوآنزا

سرماخوردگی از آن دسته بیماری های شایع و مسری اما در عین حال نه چندان جدی است که تقریبا همه دانش آمموزان تجربه ابتلا به آن را دارند و نوشتن درباره آن در قالب انشا می تواند جالب باشد.

به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه درباره سرماخوردگی و آنفلوآنزا برای دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره سرماخوردگی برای پایه چهارم

سرماخوردگی و آنفلوآنزا از بیماری های ویروسی هستند که تقریبا همه ما چندین بار تا به حال به یک یا هر دوی این بیماری ها مبتلا شده ایم و شاید حتی مجبور شدیم چند روز را در خانه بمانیم تا کاملا بهبود پیدا کرده و علائم بیماری ما برطرف شود.

مادرم می گوید من از بچگی خیلی سرما می خورده ام. او اوایل با تب و آب ریزش بینی من بسیار نگران می شد و سریع من را به دکتر می برد اما به مرور زمان که من بزرگ تر شدم، مادرم هم تجربه اش بیشتر شده و دیگر به محض سرماخوردگی من دست و پایش را گم نمی کرده بلکه اقدامات ضروری برای این بیماری را انجام می داده است.

زمانی که من سرما می خورم یا مشکوک به سرماخوردگی هستم مادرم سعی می کند مدام غذاهای آبکی مثل سوپ و همچنین شلغم برای من بپزد. من اصلا شلغم دوست ندارم اما به اصرار مادرم باید بخورم. همچنین لباس های گرم تر به من می پوشاند و از داروهایی که دکتر در سرماخوردگی های قبلی من تجویز کرده به من می خوراند.

با این کارها معمولا سرماخوردگی ام به مرور بهتر می شود اما گاهی که علائمم شدید شده و احتمال ابتلا به عفونت یا آنفلوآنزا وجود داشته باشد من را سریع به دکتر می برد.

در پایان باید بگویم سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیماری های مسری هستند، به همین دلیل نیاز است در طول دوره بیماری خیلی مراقب باشیم که دیگران را به این بیماری مبتلا نکنیم. به عنوان مثال لازم است چند روز به مدرسه نرویم و با دوستان خود بازی نکنیم تا علائم بیماری ما درمان شود. همچنین باید به حرف پدر و مادر و پزشک گوش دهیم تا زودتر خوب شویم.

انشای کودکانه درباره سرماخوردگی برای پایه پنجم

تا همین چند سال پیش سرماخوردگی یکی از بیماری های بسیار ساده ای بود که بسیاری از ما هر سال چند بار به آن مبتلا می شدیم و هیچ ترس و استرسی هم به خاطر آن نداشتیم چون معمولا حتی بدون مصرف دارو خوب می شدیم. هر چند در برخی موارد نیاز بود به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنیم.

اما با همه گیر شدن کرونا همه چیز تغییر کرد. طی چند سال گذشته همه ما با کوچک ترین علائم سرماخوردگی که تا قبل از آن اهمیتی نمی دادیم، رنگ مان می پرید و با کمی سرفه در فضای عمومی، نگاه همه به ما خیره می شد.

همه این ها به این دلیل است که کرونا علائم مشابه سرماخوردگی اما با قدرت سرایت و آمار مرگ و میر بیشتری نسبت به سرماخوردگی دارد و همین مسئله باعث شد دیگر ساده از کنار علائمی همچون آب ریزش بینی، گلو درد، سرفه و عطسه نگذریم و به خصوص طی دورانی که کرونا بسیار شایع بود همین علائم ساده را به حساب ابتلا به کرونا بگذاریم.

خدا را شکر دوباره دنیا مثل قبل شده و کمتر کسی است که با مشاهده علائم سرماخوردگی چندان نگران شود اما یک عادت خوبی که کرونا برای ما آورد این بود که حتما بعد از ابتلا به بیماری های واگیر دار مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا ماسک بزنیم تا دیگران به این بیماری ها مبتلا نشوند.

راستش را بخواهید من هیچ وقت از سرماخوردگی های نسبتا خفیف بدم نمی آمده زیرا باعث می شود حداقل دو روز در خانه بمانم، مادرم مدام به من میوه و سوپ خوشمزه می دهد و از من می خواهد استراحت کنم. به علاوه در این دو روز لازم نیست زیاد درس بخوانم و مادرم چندان به من سخت نمی گیرد.

با این حال سالم بودن همیشه بهتر از بیماری است و ما باید تلاش کنیم تا بدن خود را سالم و تندرست نگه داریم تا بهتر زندگی کنیم.