انشاهای فوق ادبی درباره ایران برای نوجوانان (پایه هفتم و هشتم)

انشا درباره ایران برای پایه هفتم و هشتم
انشا درباره ایران برای پایه هفتم و هشتم

زنگ انشای امروز آپرنگ به ایران اختصاص دارد و ما در ادامه با دو انشای زیبا و ادبی درباره ایران در خدمت شما عزیزان هستیم.

درباره ایران نوشتن یک غرور و افتخار در دل هر دانش آموزی ایجاد می کند که هر چقدر هم از آن بنویسد هنوز گفتنی های زیادی برایش باقی مانده است.

امیدوارم انشاهایی که در ادامه آورده ایم برای نوجوانان عزیز الهام بخش باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشا در مورد ایران برای پایه هفتم

ایران سرزمین مادری ما است، سرزمینی که از لحظه تولد تاکنون در آن زیسته ایم و عظمت را در جای جای آن یافته ایم. سرزمینی که یکی از پر برکت ترین کشورهای دنیا محسوب می شود و نعمت های خدادادی فراوانی در دلش نهفته دارد.

ایران از نظر آب و هوایی بسیار متنوع است، از شمال کشور با آب و هوای بارانی و شرجی و مرطوبش گرفته تا جنوب کشور که خشک و گرم است. همچنین از نظر ثروت ها و منابع طبیعی از جمله نفت جایگاه بسیار خوبی در دنیا دارد که همین مسئله آن را به یکی از کشورهای مهم در خاورمیانه و حتی دنیا تبدیل کرده است.

از سوی دیگر ایران سرشار از فرهنگ های مختلف است، مردم آن با گویش ها و لهجه های مختلف سخن می گویند، به سبک های گوناگون لباس بر تن می کنند، به شیوه های متفاوت مراسم خود را برگزار می کنند و همین تنوع در نوع خودش زیبایی های زیادی به نمایش گذاشته است.

ایران سرزمین تفاوت های قشنگ است که در کنار هم یک یکپارچه عظیم به تصویر کشیده اند، مردم آن با وجود این همه تفاوت یک دل و یک رنگ هستند و زمانی که پای اعتقادات و محافظت از آب و خاک شان در میان باشد از جان و دل مایه می گذارند و همراه با هم هر آن چه در توان دارند به کار می گیرند.

ایران عزیز ما روزهای تلخ و شیرین فراوانی را به چشم دیده و چشیده است. جنگ ها، اختلافات، انقلاب ها، قحطی ها و … اما هنوز که هنوز است استوار و با شکوه باقی مانده و گذر از این همه رنج خدشه ای در شکوه و صلابتش ایجاد نکرده است.

انشا درباره ایران برای پایه هشتم

ایران برای هر یک از ما معنا و تعبیر خاصی دارد. برای من ایران همه چیز است، مادرم است، خانه ام است، مایه آرامشم است، بهانه زندگی ام است. برای من ایران یعنی امنیت، یعنی غرور، یعنی عشق، یعنی شکوه. ایران یک دنیا معنای زیبا دارد و من در دل همه آن ها این خاک را همه وجودم تفسیر می کنم.

کشوری پهناور و بزرگ که خداوند نظر لطفش را به خاک و مردمانش عنایت داشته و به هر سوی آن که می نگری تنها زیبایی می بینی. از سر سبزی و باران های فراوان و آفتاب بی نظیرش گرفته تا فصل های رنگ به رنگ و خاک های حاصل خیز و منابع طبیعی اش، همه و همه نظر لطف پروردگار به مردمان این سرزمین است.

ایران یک کشور اسلامی است که مردم آن در هر نقطه از این پهنه وسیع باشند سعی می کنند به قوانین شرعی و عرف آن احترام بگذارند و در همه رویدادهای تاریخی و سیاسی آن از انقلاب گرفته تا راهپیمایی ها، انتخابات و نماز جمعه حضور داشته باشند.

وطن ما تلخی های زیادی کشیده و در دوران پیش از انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس، جوانان زیادی خون خود را در راه حفظ شکوه و عظمت این سرزمین فدا کرده اند و امروز از خون آنان در سراسر ایران نوگلانی شکفته اند که قدر این آب و خاک را می دانند.

ایران تنها خاک نیست، ایران بهانه زندگی ایرانیان در هر کجای جهان می باشد و هر ایرانی حتی در خارج از این آب و خاک نیز دلش برای سرزمینش می تپد، دوستش دارد و به آن افتخار می کند.

امید است همه ما قدر وطن مان را بدانیم و هر روز بیشتر و بیشتر در مسیر ماندگاری اش تلاش کنیم.

همچنین بخوانید : انشاهای ساده و زیبا درباره ایران برای کودکان (پایه چهارم و پنجم دبستان)