انشای کوتاه درباره زلزله برای دانش آموزان پایه ششم و هفتم

انشا در مورد زلزله
انشا در مورد زلزله

زلزله از آن حوادث طبیعی بسیار ناخواسته ای است که همه ما آدم ها از وقوع آن دچار وحشت می شویم زیرا این پدیده علاوه بر این که عواقب جانی به دنبال دارد باعث بروز مشکلات روانی فراوانی می شود که همه آن ها جزو فجایع به شمار می روند.

به مناسبت فرا رسیدن سالروز زلزله رودبار و منجیل، در ادامه دو انشای کوتاه درباره زلزله برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای تاثیرگذار درباره زلزله برای پایه ششم

طبیعت هر از گاه با پدیده های هولناک ما را غافلگیر می کند، پدیده هایی مثل وقوع سیل، زلزله، آتشفشان ها و غیره همگی برای دوام طبیعت ضروری می باشند اما ما انسان ها از وقوع آن ها به شدت ناراحت می شویم زیرا پیامدهای بسیار سختی برای ما دارند.

زلزله یکی از پدیده های طبیعی است که به دلیل لرزش ناگهانی زمین و آزاد شدن انرژی انباشته شده در پوسته زمین اتفاق می افتد. زلزله ها ممکن است خفیف یا شدید باشند و بسته به شدت آن ها عواقب کمتر یا بیشتر به دنبال داشته باشند.

این پدیده طبیعی می تواند در هر جای دنیا رخ دهد اما مناطقی که روی گسل های فعال قرار دارند بیشتر دچار زلزله می شوند.

من تا به حال از نزدیک زلزله شدید را تجربه نکرده ام اما به خوبی می دانم که تکان های شدید زمین می تواند زندگی مردم را بسیار تحت تاثیر قرار داده و زندگی عادی را برای مدتی مختل کند.

خراب شدن خانه ها و ساختمان ها یکی از بدترین عواقب زلزله های شدید است که به خصوص در روستاها باعث تخریب کامل می شود. در این میان ویرانی جاده ها، پل ها، خطوط برق و آب و گاز همگی می توانند امداد رسانی به زلزله زدگان را دشوارتر کنند.

یکی دیگر از اتفاقات ناگوار در زلزله جان باختن انسان ها و ماندن آن ها زیر آوار می باشد. واقعا تلخ است که اعضای یک خانواده بعد از زلزله به دنبال عزیزان خود زیر آوار می گردند و در نهایت باید اجساد آن ها را از زیر خاک بیرون بکشند.

زلزله باعث بی خانمان شدن بازماندگان می شود و کسانی که تا قبل از این اتفاق در کنار عزیزان خود در خانه شان زندگی می کردند مجبور می شوند تا مدت ها در چادر یا کمپ ها به سر ببرند که در کنار سایر مشکلات می تواند کمرشکن باشد.

مواردی که گفتم تنها بخشی از مشکلات بعد از زلزله هستند. به همین دلیل زمانی که می شنویم در نقطه ای از کشورمان زلزله رخ داده لازم است تا آن جا که توان داریم از کمک های مالی و امدادی دریغ نکنیم تا زلزله زدگان زودتر به روال عادی زندگی خود بازگردند.

انشای جالب درباره زلزله برای پایه هفتم

همه ما با شنیدن نام زلزله تن مان می لرزد و یک احساس نگرانی توام با اضطراب و ترس تمام وجودمان را پر می کند. این احساس طبیعی است زیرا زلزله یک نیروی طبیعی است که از دل زمین برخاسته و با تکان های غیر قابل پیش بینی اش در یک چشم به هم زدن زندگی آدم ها را دگرگون می کند.

نمی دانم تجربه زلزله را داشته اید یا نه اما از پدر و مادرم شنیده ام وقتی زمین زیر پای ما به شدت می لرزد ناخودآگاه به یادمان می آورد که چقدر در برابر قدرت های طبیعی ناتوان و کوچک هستیم.

در زلزله همه چیز در یک لحظه رخ می دهد. در لحظه ای در حد چند ثانیه صدای خوفناک زمین، به لرزه درآمدن دیوارها و وسایل خانه و ترسی که قلب ها را به شدت تکان می دهد مردم را به خیابان ها می کشاند، چشم ها را گریان می کند و فریاد زن و مرد و گریه کودکان در همه جا به گوش می رسد.

بعد از زلزله و بلافاصله زمانی که زمین از لرزیدن می ایستد همه چیز آرام می گیرد اما دیگر هیچ چیز مثل قبل نخواهد بود، به عنوان مثال ساختمان ها ویران شده، خیابان ها ترک خورده، انسان ها زیر آوار مدفون شده، صدای آمبولانس از همه طرف به گوش می رسد و همه جا را گرد و غبار پوشانده است.

حتی تصور غم و اندوه بعد از وقوع زلزله برایم دشوار است. دیدن این که مردم با دلی پر امید و دست های خالی به جستجوی عزیزان خود در زیر آوار هستند، کودکانی یتیم شده اند، مادرانی فرزند خود را از دست داده اند و همه چیز ویران شده واقعا دردناک است.

با وجود همه این ها، هم دردی و تلاش مردم از نقاط مختلف برای کمک به زلزله زدگان و همکاری و هم بستگی که در چنین شرایط سختی رونمایی می شود می تواند همچون آبی بر روی آتش کمی دردها را تسکین ببخشد.

زلزله با وجود همه سختی هایش به ما یاد می دهد که زندگی بسیار گذرا است، باید قدر زندگی و بودن در کنار عزیزان خود را بدانیم و در لحظات دشوار دست یکدیگر را بگیریم.