انشاهای ساده و روان درباره مدرسه برای کودکان (پایه چهارم و پنجم)

انشا در مورد مدرسه برای کودکان
انشا در مورد مدرسه برای کودکان

با بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدرسه، آموزگاران معمولا برای درس انشا از موضوعات فراخور این فصل استفاده می کنند که یکی از متداول ترین آن ها انشا درباره مدرسه است.

ما در ادامه دو انشای ساده درباره مدرسه برای کودکان و دانش آموزان پایه چهارم و پنجم آماده کرده ایم، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره مدرسه برای کودکان

من مدرسه را بسیار دوست دارم و وقتی مدرسه ها باز می شود بسیار خوشحال می شوم چون در کلاس درس مطالب زیادی یاد می گیرم و دانشم روز به روز بیشتر می شود. من می دانم برای موفقیت در زندگی ام باید درس بخوانم اما مادرم می گوید فقط درس خواندن کافی نیست، بلکه آدم کنار درس باید وجود خودش را هم عیار دار کند.

هر چند زیاد متوجه منظور مادرم نمی شوم اما او همیشه حرف های درست می زند. مثلا می گوید ما با درس خواندن می توانیم درباره گذشته ها، مردم کشورهای دیگر و فرهنگ های مختلف چیزهای زیادی یاد بگیریم و هر چه بیشتر تلاش کنیم در آینده به انسان موفق تری تبدیل خواهیم شد.

مدرسه یک خوبی دیگر هم دارد و آن این است که در مدرسه با همکلاسی ها و دوستانم بازی می کنم و خیلی به همه ما خوش می گذرد. واقعا چند سال گذشته که مدرسه ها بسیاری از اوقات تعطیل بود خیلی سخت بود، هر چند ما در کلاس های آنلاین حضور داشتیم اما مدرسه رفتن خیلی بهتر است.

من معلم هایم را نیز بسیار دوست دارم، چون برای همه ما خیلی زحمت می کشند و بسیار مهربان و صبور می باشند. مدرسه مثل خانه دوم و معلمان مثل والدین دوم ما هستند که باید حرف های آن ها را گوش دهیم و به آن ها احترام بگذاریم.

انشای کودکان درباره مدرسه برای دانش آموزان

مدرسه خانه دوم ما است و ما همان طور که در خانه و میان اعضای خانواده خود راحت هستیم و چیزهای زیادی یاد می گیریم در مدرسه و در میان همکلاسی ها و معلمان نیز درس های خوبی یاد می گیریم که می توانیم در همه زندگی از آن ها استفاده کنیم.

در مدرسه به من بسیار خوش می گذرد. بازی کردن، درس خواندن، اردو رفتن، همه این ها بسیار خاطره انگیز هستند و ما در آینده از این روزها به عنوان روزهای خوب یاد می کنیم.

همه ما باید از مدرسه رفتن بهترین استفاده را داشته باشیم، سوالات مهم در ذهن مان را از معلمان بپرسیم و سعی کنیم با درس خواندن به فرد مفیدی در آینده تبدیل شویم تا همه از جمله والدین ما به ما افتخار کنند و بتوانیم برای کشورمان نیز افتخار آفرینی کنیم.

من خدا را شکر می کنم که در حال حاضر در بسیاری از نقاط ایران کودکان و نوجوانان به مدرسه می روند. مادرم می گوید در گذشته این طور نبوده که همه بتوانند درس بخوانند و فقط بچه آدم های ثروتمند می توانستند سواد داشته باشند.

خداوندا تو را شکر می گویم که به ما نعمتی به نام مدرسه دادی و آموزگاران خوبی که همه تلاش خود را برای موفقیت ما انجام می دهند.