زیباترین انشاهای کودکانه درباره مهربانی مادر برای چهارم و پنجم دبستان

انشای کودکانه درباره مهربانی مادر
انشای کودکانه درباره مهربانی مادر

نوشتن درباره مادر همان قدر که آسان است کار بسیار دشواری نیز می باشد زیرا هر چه از مادر و مهربانی هایش بنویسی کم نوشته ای. مادر زیباترین فرشته خداوند است و مهر و محبتش از خالص ترین عشق سرچشمه می گیرد.

در ادامه دو انشای ساده درباره مهربانی مادر برای کلاس چهارم و پنجم دبستان آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای کودکانه درباره مهربانی مادر برای کلاس چهارم

مادر فرشته مهربانی است که از طرف خداوند آمده تا مراقب ما باشد و به ما نشان دهد که خدا هیچ وقت ما را تنها رها نکرده است.

مادر من مهربان ترین موجودی است که در زندگی ام وجود دارد، او من را به دنیا آورده و همیشه به فکر سلامتی و راحتی من است. هر وقت بیمار می شوم این مادرم است که کنار رختخوابم می نشیند، دست هایم را می گیرد و با لبخندهای مهربانش من را آرام می کند، برایم سوپ های خوشمزه درست می کند و تا زمانی که خوب نشده ام اجازه نمی دهد کار سنگینی انجام دهم.

مادرم به قدری مهربان است که گاهی فراموش می کنم او نیز یک انسان است و ممکن است به مراقبت نیاز داشته باشد اما همیشه سعی می کنم به او کمک کنم و رفتاری نداشته باشم که باعث ناراحتی و غصه خوردن او شود.

مادر من عاشق من است و من هم عاشق او هستم و تا پایان عمرم هرگز فداکاری ها و مهربانی هایی که در حق من کرده است فراموش نخواهم کرد. از ته دلم دعا می کنم خدا به مادرم سلامتی بدهد تا همیشه شاد و خوشحال باشد و هرگز اشک روی صورت قشنگش جاری نشود.

انشای ساده در مورد مهربانی مادر برای کلاس پنجم

شاید روزی آن قدر پیر شوم که همه چیز را فراموش کنم و اسم و صدا و چهره هیچ کس را به یاد نیاورم اما مطمئنم حتی در آن روز نیز مادرم را به یاد خواهم آورد و هرگز صورت قشنگ و مهربانش از خاطرم نخواهد رفت.

مادر مهربان ترین و عزیزترین یار همیشگی ما است که در لحظات تلخ و شیرین زندگی در کنار ما می ماند. در زمان هایی که ناراحت یا بیمار هستیم با صدای آرامش بخش خود به ما امید می دهد و در روزهایی که از شادی در پوست خود نمی گنجیم با خنده های ما می خندد و شادمان می شود.

چه شب هایی که همچون شمع در کنار بالین ما سوخته و تا صبح نخوابیده تا حال ما خوب شود. بله! مادر شبیه هیچ کس نیست و هیچ کس شبیه مادر نیست. او زحمات زیادی برای ما کشیده، ما را به دنیا آورده و بزرگ کرده است.

ما باید به مادر خود احترام بگذاریم و همیشه در برابر او ادب را رعایت کنیم. همچنین باید یادمان باشد که اگرچه مادر سعی می کند غم ها و خستگی هایش را از ما پنهان کند تا ناراحت نشویم اما او هم گاهی بیمار می شود، خسته می شود و یا نیاز به صحبت کردن با فرزندش دارد. در چنین شرایطی باید کنارش باشیم و مثل یک فرزند خوب هوایش را داشته باشیم تا حالش خوب شود.

من مادرم را دوست دارم و امیدوارم بتوانم فرزند خوبی برای او باشم.