انشاهای زیبا درباره شهدا برای پایه چهارم و پنجم دبستان (به زبان کودکانه)

انشا زیبا درباره شهدا
انشا زیبا درباره شهدا

شهدا انسان های شجاع و با ایمانی هستند که به خاطر دفاع از مقدسات و همچنین مردم کشورشان از جان خود که عزیزترین سرمایه هر آدمی است می گذرند و جان بر کف به مبارزه علیه باطل می پردازند.

در ادامه دو انشای کودکانه درباره شهیدان و شهدا برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره شهدا برای کلاس چهارم دبستان

شهیدان انسان های بزرگی هستند که از جان خود برای دفاع از کشور و هم وطنان خود گذشته اند و در میدان های جنگ حق علیه باطل به شهادت رسیده اند. آن ها زنده هستند و در بهشت جایگاه بسیار خوبی دارند.

مردم ایران طی هشت سال دفاع مقدس شهیدان زیادی تقدیم انقلاب و ایران کردند و این شهیدان با قطره قطره خون خود اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست اشغال گران بیفتد. ما اگر الان در امنیت به سر می بریم و کشور آزادی داریم مدیون خون شهدایی هستیم که چه در جنگ تحمیلی و چه در سال های بعد از آن به شیوه های مختلف جان خود را فدا کردند.

خانواده شهدا هم سهم بزرگی در این راه داشته اند زیرا خانواده ای که یکی از اعضایش در راه خداوند و اسلام به شهادت می رسد با وجود غم از دست دادن آن شهید هرگز اجازه نمی دهد دشمن غم و ناراحتی اش را ببیند و خوشحال شود.

مادرم می گوید در دوران دفاع مقدس مادرانی بودند که حتی چهار فرزند خود را به جبهه های جنگ می فرستادند و گاه سه یا چهار فرزندشان به شهادت می رسیدند اما آنان شیرزنانی بودند که با وجود کشته شدن فرزندان شان خم به ابرو نمی آوردند و همچنان در کنار اسلام و قرآن و انقلاب می ایستادند.

در حال حاضر نیز افراد زیادی به شکل های مختلف از جمله حملات تروریستی، دفاع از حرم و یا در نبرد با قاچاقچیان و افراد شرور به شهادت می رسند و به همه آن ها عنوان شهید داده می شود زیرا در راه مبارزه حق علیه باطل کشته شده اند.

انشای کودکانه در مورد شهیدان برای کلاس پنجم دبستان

سال گذشته در شب قدر یک شهید گمنام به مسجد محله ما آوردند و میان گریه و صلوات و احترام مردم آن را تشییع کردند. مردم احترام زیادی برای آن شهید گمنام قائل بودند و در پایان با دعا و گریه او را بدرقه کردند.

من فردای آن روز با مادرم درباره شهدا صحبت کردم. مادرم به من گفت که شهیدان ظاهرا آدم های عادی مثل ما هستند اما دل شان آن قدر بزرگ است که در فدا کردن جان خود برای نجات هم وطنان و پیروزی اسلام و انقلاب لحظه ای درنگ نمی کنند.

شهید گمنامی که در مسجد ما تشییع شد از شهدای گمنام دفاع مقدس بود و داخل تابوت او تنها چند استخوان قرار داشت و چون پلاک مشخصات او یافت نشده او را به عنوان شهید گمنام تشییع کردند. تا به حال در ایران عزیزمان شهدای زیادی خون خود را در راه دفاع از اسلام و مردم فدا کرده اند، مانند شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای حملات تروریستی و غیره.

این شهیدان نیز درست مثل ما خانواده داشته اند و پدر و مادری که چشم انتظار آن ها بوده یا فرزندی که برای دیدن دوباره آن ها لحظه شماری می کرده است، آن ها نیز عاشق خانه و خانواده شان بوده اند اما حتی عشق به خانواده نیز مانع جان فشانی آن ها نشد زیرا دوست نداشتند خانواده خودشان و هیچ خانواده دیگری در اسارت و نا امنی زندگی کند.

آن ها به خاطر ما رفتند و به درجه رفیع شهادت رسیدند و ما زندگی و رفاه خود را مدیون آن ها هستیم، روح شان شاد باد.