انشا درباره درختکاری برای پایه ششم و هفتم (آموزنده و زیبا)

انشای زیبا درباره درختکاری
انشای زیبا درباره درختکاری

به مناسبت فرا رسیدن روز درختکاری و با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست و درختانی که فواید زیادی برای زندگی بشر دارند، در ادامه دو انشای کوتاه درباره درختکاری برای دانش آموزان کلاس ششم و هفتم آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای زیبا درباره درختکاری برای پایه ششم

درخت از عناصر زیبای طبیعت است که نقش مهمی در محیط زیست و همچنین زندگی بشر دارد.

به عنوان مثال ما با چوب درختان وسایل مورد نیاز زندگی خود را می سازیم که از آن جمله می توان به میز و صندلی، در و پنجره های چوبی و همچنین کاغذ و مداد اشاره کرد. درختان در تولید اکسیژن و کاهش دی اکسید کربن موجود در هوا نیز نقش دارند که برای سلامت انسان ها بسیار مهم است.

علاوه بر این درختان یکی از جذابیت های طبیعت زیبا می باشند که زیر سایه آن ها استراحت می کنیم و از چشیدن طعم بی نظیر میوه هایی که بر شاخه های آن ها می نشیند لذت می بریم.

با توجه به نقش درختان در زندگی ما، چه خوب است که هر یک از ما با کاشت یک نهال درخت الگویی باشیم تا دوستان ما نیز به طبیعت و درختکاری علاقه مند شوند. فکرش را بکنید اگر هر انسانی که روی کره زمین زندگی می کند در طول سال تنها یک نهال در دل خاک می کاشت دنیا چقدر قشنگ تر بود.

امیدوارم روز درختکاری به همه ما بهانه و فرصتی برای کاشت و آبیاری حداقل یک درخت بدهد اما اگر امکان کاشت درخت نیز نداشته باشیم با آبیاری درختانی که در اطراف ما وجود دارد می توانیم وظیفه خود را نسبت به گیاهان و درختان انجام داده و در مراقبت از آن ها سهیم باشیم.

انشای عادی درباره درختکاری برای پایه هفتم

درختکاری یکی از زیباترین کارهایی است که هر یک از ما می توانیم برای حفظ طبیعت و احترام به محیط زیست انجام دهیم زیرا کاشت و آبیاری هر درخت نفسی تازه به طبیعت می دهد و باعث می شود فرهنگ احترام به طبیعت در دوستان و اطرافیان ما نیز نهادینه شود.

من بسیار خوشحال هستم که در تقویم ما یک روز خاص یعنی پانزدهم اسفند ماه به نام روز درختکاری ثبت شده است و این روز به همه ما بهانه ای برای بودن در طبیعت و نقش داشتن در رشد و نمو یک درخت می دهد. به نظر من کاشت یک نهال صحنه بسیار زیبا و نشانه علاقه انسان ها به طبیعت و درختان است.

خانواده من عاشق طبیعت هستند، به همین دلیل سال ها پیش در حیاط کوچک خانه مان یک باغچه کوچک درست کرده ایم و پدرم سه نهال کوچک در این باغچه کاشته که هر سال قد آن ها بلندتر می شود.

مادرم نیز عاشق باغبانی است و در کنار نهال های پدرم دست به کاشت سبزی زده و زمین باغچه را با انواع سبزیجات سبز و زیبا نموده است. این هنر و سلیقه پدر و مادرم روی ما بچه ها بسیار اثر گذاشته است و من و خواهرم از کودکی یاد گرفته ایم که چگونه گیاهان را آبیاری کرده و مراقب آن ها باشیم تا دچار بیماری یا آسیب نشوند.

یکی از آرزوهای من این است که همه آدم ها به طبیعت و عناصر زیبای آن احترام گذاشته و مراقب و محافظ گیاهان و درختان باشند تا کره زمینی که در آن زندگی می کنیم همیشه سبز و پاک باقی بماند.