انشا درباره شهر من برای کلاس چهارم و پنجم دبستان (به زبان کودکانه)

انشا در مورد شهر من
انشا در مورد شهر من

یکی از موضوعات بسیار جالب برای انشای دانش آموزان دبستانی، موضوع شهر من است که به کودکان فرصتی برای اندیشیدن درباره زیبایی های شهری که در آن زندگی می کنند داده و به تقویت توانایی نگارش در آن ها کمک شایانی می کند.

به همین بهانه در ادامه دو انشای کودکانه درباره شهر من برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی آماده کرده ایم که امیدواریم الهام بخش شما عزیزان باشد، با آپرنگ باشید.

…..***…..

انشای ساده درباره شهر من برای کلاس چهارم

من در یک شهر کوچک اما با صفا و زیبا زندگی می کنم که هوایش بسیار پاک و مردمش بسیار خونگرم و صمیمی هستند.

مادرم می گوید ما بومی این شهر هستیم و حتی قبل از این که پدر و مادرم متولد شوند اجداد من در این شهر زندگی می کرده اند. پدر و مادرم در همین شهر به دنیا آمده اند، درس خوانده اند و ازدواج کرده اند. فرزندان آن ها یعنی من و خواهرم نیز در همین شهر به دنیا آمده و درس می خوانیم.

شهر قشنگ من اگرچه کوچک است اما جاهای دیدنی زیادی دارد. من و خانواده ام روزهای تعطیل به طبیعت بکر اطراف آن می رویم و یک روز کامل را در فضای باز و کنار درختان سپری می کنیم که بسیار خوش می گذرد.

شهر من دارای امکاناتی همچون مدرسه، بیمارستان، پارک های عمومی، مراکز خرید بزرگ و همچنین یک هتل زیبا است زیرا در طول تابستان برخی مردم از شهرهای دیگر به این شهر مسافرت می کنند یا در مسیر خود از این شهر عبور می کنند و ممکن است نیاز به هتل داشته باشند.

من عاشق شهری هستم که در آن زندگی می کنم زیرا با این که به پای شهرهای بزرگی مثل مراکز استان ها نمی رسد و یک شهرستان نسبتا کم جمعیت است، برج های بلند ندارد و گاهی برای انجام کارهای مهم خود مجبور می شویم به مرکز استان برویم اما مردمانش خیلی آدم های خوبی هستند، به یکدیگر کمک می کنند و همیشه سعی می کنند شهرمان را پاکیزه نگاه دارند.

انشای کودکانه درباره شهر من برای پایه پنجم

من در شهری بزرگ با ساختمان های سر به فلک کشیده، جمعیت زیاد و امکانات رفاهی عالی زندگی می کنم. در شهر من چندین بیمارستان، چندین مدرسه، یک دانشگاه و همچنین وسایل نقلیه ای همچون مترو وجود دارد که حمل و نقل آدم ها را بسیار راحت کرده است.

شهر من خوبی های دیگری هم دارد و من خیلی خوشحال هستم که در این شهر بزرگ و پر از امکانات و وسایل تفریحی زندگی می کنم اما این دلیل نمی شود که معایب آن را نبینم.

در شهر من هوا بسیار آلوده است و به خصوص طی چند سال گذشته آلودگی هوا بارها باعث تعطیلی مدارس شده است. به علاوه برف و باران بسیار کم می بارد و جمعیت زیاد آن باعث شده افرادی که از ماشین شخصی یا اتوبوس برای حمل و نقل استفاده می کنند بسیاری از اوقات در ترافیک بمانند، پدرم به دلیل ترافیک زیاد اغلب شب ها دیر به منزل می رسد.

به علاوه در شهر من و حتی مناطق اطراف آن طبیعت بکر چندانی دیده نمی شود. اگرچه شهرداری پارک های زیادی در سطح شهر ساخته است اما من عاشق طبیعت بکر و فضای سرسبز همچون درختان انبوه یا رودخانه هستم که متاسفانه از آن محروم هستیم.

من شهرم را با همه خوبی ها و بدی هایش بسیار دوست دارم و همیشه سعی می کنم با رعایت نکات شهروندی به هر چه بهتر شدن فضای آن کمک کنم. به نظرم همه ما مسئولیت حفاظت و مراقبت از شهری که در آن زندگی می کنیم را بر عهده داریم.